پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » نود و یکمین روز انقلاب مردم ایران و فراخوان‌های گسترده اعتصاب و خروش سه روزه برای ۲۸ تا ۳۰ آذر

نود و یکمین روز انقلاب مردم ایران و فراخوان‌های گسترده اعتصاب و خروش سه روزه برای ۲۸ تا ۳۰ آذر

انقلاب مردم ایران علیه رژیم کودک کش آخوندی در نود و یکمین روز همچنان ادامه دارد و گروه‌ها، انجمن‌ها، شوراهای کارگری، جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان سراسر ایران برای اعتراض و اعتصاب سه روزه از ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه، فراخوان صادر کردند.

۳۴ دانشگاه، گروه‌های جوانان و دانش‌آموزان، در فراخوانی مشترک و جوانان انقلابی و جوانان محلات مشهد و لاهیجان در بیانیه‌هایی مجزا، از مردم ایران دعوت کردند از روز دوشنبه ۲۸ آذر تا چهارشنبه ۳۰ آذر به خیابان‌ها بیایند و هم‌زمان اعتصاب کنند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت هم از فراخوان کارکنان پتروپالایش‌ها برای اعتصاب در سوم، چهارم و پنجم دی حمایت کرد.

این شورا همچنین حمایت خود را از دیگر فراخوان‌ها برای تجمعات سراسری در روز ۲۶ آذر و همچنین ۲۸ تا ۳۰ آذر اعلام کرد.

روز گذشته (چهارشنبه) فراخوان مشترکی از سوی ۳۴ دانشگاه، گروه جوانان و دانش‌آموزان سراسر کشور منتشر شد که مردم را به سه روز تجمع و اعتصاب در سراسر کشور در روزهای دوشنبه ۲۸ آذر تا چهارشنبه ۳۰ آذر فراخواندند.

امضاکنندگان این فراخوان خطاب به دانشجویان، جوانان، زنان، دانش‌آموزان، کارگران صنایع مادر، کادر درمان و کسبه تاکید کردند: «در روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ آذر، جای پای انقلابمان را در گام کنونی مستحکم‌تر خواهیم کرد.»

نویسندگان این فراخوان با اشاره به اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد، یادآور شدند: «برای متوقف کردن جنایات جمهوری اسلامی از قبیل اعدام، سرکوب، بازداشت و تجاوز باید بتوانیم روند سرنگونی حکومت و پیروزی انقلاب‌ خود را سرعت ببخشیم و این هدف با گسترش و تسریع روند اعتراضات و اعتصابات سراسری و عمومی میسر خواهد شد.»

بخش دیگری از این بیانیه، تمام بخش‌های «تحت سرکوب و تحت استثمار جامعه و همچنین افراد و جریانات تاثیرگذار» را به همراهی دعوت و اعلام کرد در این سه روز، «صبح و ظهر» اعتصاب سراسری در سطح شهرها به ویژه مراکز کسب و کار و مراکز صنعتی و … همچنین اجرای پرفورمنس اعتراضی، شعارنویسی و راهپیمایی اعتراضی در سطح دانشگاه‌ها و مدارس برقرار خواهد شد.

اما در «عصر و شب» دوشنبه تا چهارشنبه، تجمعات اعتراضی و تظاهرات و راهپیمایی شهری بر پا می‌شود.

زنان مبارز و انقلابی کردستان، تشکل دانش‌آموزان انقلابی تهران، شش دانشگاه کردستان، چهار دانشگاه اصفهان، دانشگاه‌هایی چون بهشتی، باهنر کرمان، تربیت مدرس، تهران، جندی‌شاپور اهواز و … در کنار جوانان انقلابی محلات سنندج، کامیاران، پیرانشهر، زاهدان و …، از جمله امضاکنندگان این فراخوان هستند.

علاوه بر این فراخوان مشترک، «شبکه متحد جوانان مشهد» هم در فراخوان شماره دو خود، برای اعتصاب و اعتراض در این سه روز بیانیه‌ای داد و «فرزندان انقلاب و جوانان میهن را برای خیزشی دگر علیه اهرِمن ظلم و ایستادگی در زیر پرچم آزادگی» فراخواند.

در این فراخوان آمده است: «همراه با خیزش ملی، ما از مورخ ۲۸ آذر تا ۳۰ آذر ماه شما را به اعتصاب و اعتراض فرا می‌خوانیم چرا که سمفونی سقوط وحوش و جاعش به صدا درآمده است.»

این گروه، مردم را به «بستن مغازه‌ها، خرید نکردن از کسبه، تخریب شرافتمندانه و روزانه، کم‌کاری یا غیبت در ادارات، افزایش مصرف برق و گاز در ساعات اوج مصرف در خانه، تخلیه حساب‌های بانکی و برپاخاستن و لرزندان خیابان‌ها زیر پاهای خویش» دعوت کرد.

نویسندگان این فراخوان با تاکید بر این که «قدم به قدم تا سرنگونی ظالمان و بازپس‌گیری میهن پیش خواهیم رفت» نوشتند: «… شب طولانی خزانِ این وحوش ابدی نیست و نوری در راه است … چرا که با رویش بی‌امان نور، تاریکی برچیده و صفحه جدیدی از تاریخ بر چهره ایران طلوع خواهد کرد.»

جوانان محلات رشت هم در فراخوانی برای اعتصاب و اعتراض در روزهای ۲۸، ۲۹ و۳۰ آذر نوشتند: «همه با هم در خیابان‌هایی که از خون عزیزانمان سرخ است … هرگز به تیغشان نمیرد فریاد جاودان ما؛ پیروزی از آن ماست.»

پیش از این هم فراخوان‌هایی مردمی برای اعتصاب، اعتراض و تحصن گسترده در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر منتشر شده بود که با همراهی گسترده اقشار و اصناف مختلف همراه شد.

در این سه روز دانش‌آموزان، دانشجویان، دبیران، کارمندان، کارگران، کسبه بازار و شاغلان سایر اصناف در حمایت از معترضان به اعتصاب در محل کار و اعتراض در خیابان پیوستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...