پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » برعهده گرفتن کفالت سیاسی معترضان ایرانی از آلمان تا سوئد

برعهده گرفتن کفالت سیاسی معترضان ایرانی از آلمان تا سوئد

پس از آنکه چند تن از نمایندگان پارلمان آلمان کفالت سیاسی برخی از معترضان بازداشت‌شده در خطر اعدام را برعهده گرفتند، دوتن از نمایندگان پارلمان سوئد نیز روز چهارشنبه با انتشار توییتی از برعهده گرفتن کفالت سیاسی دو بازداشتی در خطر اعدام خبر دادند.

اردلان شکرآبی، نماینده مردم اوپسالا از حزب سوسیال دموکرات در پارلمان سوئد، با انتشار توییتی از برعهده گرفتن کفالت سیاسی مهدی کرمی بازداشت شده اعتراضات خبر داد.

او نوشت: «من اردلان شکرآبی، دانش آموز‌ پیشین دبستان شهید اسدی شهرستان شهریار، نماینده کنونی مردم اوپسالا در پارلمان سوئد، کفالت سیاسی مهدی کرمی را به عهده میگیرم. اعدام ها را‌ متوقف کنید.»

آزاده رجحان، دیگر نماینده در پارلمان سوئد نیز با انتشار توئیتی خبر داد که کفالت سیاسی فرزانه قره حسنلو همسر دکتر حمید قره حسنلو را به عهده گرفته است.

به تازگی، رئیس کل دادگستری استان البرز، از صدور کیفرخواست با اتهام ‘«افساد فی‌الأرض’» برای یازده متهم که گفته شده در مرگ یک «بسیجی» در کرج به نام روح الله عجمیان نقش داشتند، خبر داد. محمدمهدی کرمی متهم ردیف اول این پرونده است. او به «افساد فی‌الارض» متهم شده است.

در این پرونده همچنین فرزانه قره حسنلو همسر دکتر حمید قره حسنلو نیز به ۲۵ سال زندان در اهواز بدون ملاقات و معاشرت محکوم شده است. گفته شده دکتر قره حسنلو نیز در این پرونده از سوی دادگستری کرج متهم به «افساد فی‌الارض» شده است. اتهام «افساد فی‌الارض» در قوانین جمهوری اسلامی می‌تواند به صدور مجازات اعدام برای متهمان منجر شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...