پخش زنده
Home » حقوق بشر » رژیم کودک کش خامنه ای یکی دیگر از بهترین جوانان وطن را به قتل رساند؛ خاکسپاری مخفیانه پیکر مجیدرضا رهنورد به دست ماموران

رژیم کودک کش خامنه ای یکی دیگر از بهترین جوانان وطن را به قتل رساند؛ خاکسپاری مخفیانه پیکر مجیدرضا رهنورد به دست ماموران

با وجود تداوم هشدارهای بین‌المللی، خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی از اعدام مجیدرضا رهنورد، یک جوان دیگر، در مشهد خبر داد. همزمان حساب توییتری ١۵٠٠ تصویر نوشت که ماموران جمهوری اسلامی بدون اطلاع خانواده رهنورد، پیکر این معترض را خاکسپاری کردند.

اعدام مجیدرضا رهنورد، کشتی‌گیر، در بامداد دوشنبه در حالی صورت گرفت که تنها ۲۳ روز پس از بازداشت او در ۲۸ آبان می‌گذشت.

«دادگاه انقلاب» مشهد در روز هشتم آذر، پنج روز پس از صدور کیفرخواست، این معترض را به اعدام محکوم کرد.

قوه قضاییه جمهوری اسلامی مجیدرضا رهنورد را به «حمله با سلاح سرد» در خیابان حرعاملی مشهد به دو مامور بسیجی که نام‌های آنها «حسین زینال‌زاده و دانیال رضازاده» عنوان شده متهم کرده بود.

پیش‌تر، خبرگزاری هرانا گزارش داده بود مجیدرضا رهنورد امکان بهره بردن از وکیل انتخابی نداشته و در دادگاه به او فرصتی برای دفاع از خود داده نشده است.

پس از انتشار خبر اعدام این معترض، حساب توییتری ١۵٠٠ تصویر که اخبار و گزارش‌های تصویری خیزش سراسری را پوشش می‌دهد، نوشت: «ساعت هفت صبح به خانواده‌ مجیدرضا رهنورد زنگ زدن، بیدارشون کردن گفتن برید بهشت‌ رضا قطعه ۶۶، بچه‌تون رو اعدام کردیم و خودمون خاکش کردیم.»

این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی بدون اطلاع خانواده پیکر زندانیان سیاسی اعدام‌شده را خاکسپاری می‌کند.

پس از از اجرای حکم، غلامعلی صادقی، رییس دادگستری خراسان رضوی، از ماموران انتظامی و امنیتی به خاطر «برقراری نظم و امنیت و برخورد با اغتشاشگران وقانون‌شکنان» تشکر کرد.

پس از محسن شکاری، مجیدرضا رهنورد دومین قربانی اعدام معترضان خیزش انقلابی مردم به دست جمهوری اسلامی است.

این در حالی است اعدام شکاری موجی از واکنش‌ها را در داخل و خارج ایران برانگیخته بود و مقام‌های کشورهای جهان و کنشگران از آغاز اعدام‌ معترضان و در خطر بودن جان زندانیان سیاسی ابراز نگرانی کرده بودند.

مردم ایران در نقاط مختلف با برگزاری تجمع‌ها، راهپیمایی‌ها یا سر دادن شعار، به اعدام شکاری اعتراض کردند.

همچنین به دنبال فراخوان نهادها و سازمان‌های مختلف از ایرانیان خارج از کشور برای برگزاری تجمعات، تجمع‌هایی در سراسر جهان برگزار شد. از جمله، حامد اسماعیلیون و انجمن خانواده کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی، خواستار حضور شهروندان با هر مرام و مسلکی، در تجمعات شدند.

۴۵ کنشگر حقوق بشر ایرانی نیز در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد از او خواستند تا به اعدام محسن شکاری و گسترش سرکوب جمهوری اسلامی واکنش نشان دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...