پخش زنده
Home » حقوق بشر » درخواست «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» از دولتهای دموکراتیک و سازمانهای بین المللی: روابط سیاسی و دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی را به حداقل ممکن کاهش داده و عضویت این رژیم ضدبشری را در سازمانهایی مانند سازمان ملل، یونیسف و یونسکو به حالت تعلیق درآورید

درخواست «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» از دولتهای دموکراتیک و سازمانهای بین المللی: روابط سیاسی و دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی را به حداقل ممکن کاهش داده و عضویت این رژیم ضدبشری را در سازمانهایی مانند سازمان ملل، یونیسف و یونسکو به حالت تعلیق درآورید

«انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» در واکنش به برنامه‌های نگران‌کننده جمهوری اسلامی برای گرفتن جان بی‌گناهان بیشتری، از طریق صدور احکام اعدام، از جمله کودکان ۱۵ ساله، در بیانیه ای از دولتهای دموکراتیک خواست تا روابط سیاسی و دیپلمایتک خود را با این نظام ضد بشری به حداقل ممکن کاهش داده و نمایندگان ٰرژیم حاکم بر ایران را از خاک خود اخراج کنند. همچنین از سازمانهای بین المللی چون سازمان ملل متحد، یونیسف و یونسکو درخواست کرد تا عضویت جمهوری اسلامی در این سازمانها را به حالت تعلیق درآورند.

متن کامل بیانیه «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» به شرح زیر است:

بار دیگر یکی از جوانان برومند ایران زمین قربانی نظام خون آشام جمهوری اسلامی شد . محسن شکاری جوانی که در پاسخ به ندای فطرت تنها خواستار تغییر شده بود فرصت آن را نیافت تا بیست و سومین بهار زندگانی اش را تجربه کند و توسط جلادان ضحاک زمان به قربانگاه برده شد. براساس گزارش رسمی دولتی وی به اتهام بستن خیابان تنها دو ماه و نیم پس از دستگیری به دار کین دشمنان مردم ایران آویخته شده است.

«انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» قتل حکومتی شهروند ایرانی محسن شکاری را در اجرای سیاست زنگ زده و شکست خورده «النصر بالرعب» ارزیابی کرده و خاطر نشان می کند که پافشاری نظام جمهوری اسلامی بر اجرای این سیاست منفور، تنها عزم مردم ایران در سرنگونی این نظام ضد بشری را جزمتر کرده و سرنگونی آن را تسریع خواهد کرد.

قتل حکومتی این جوان بیگناه بار دیگر بر این حقیقت تلخ صحه گذاشت که نظام جمهوری اسلامی دشمن شماره یک مردم ایران بوده و ادامه مماشات با این نظام جنایتکار به تلف شدن گرانبهاترین سرمایه های مردم ایران یعنی جوانان و کودکانی خواهد انجامید که تنها خواهان برخورداری از یک زندگی عادی مانند زندگی دیگر جوانان در سایر جوامع بشری هستند. بنابراین آشکار است که تنها راه توقف خونریزی و کشتار مردم ایران سرنگونی هرچه سریعتر این نظام جنایتکار از هر راه ممکن است.

از سوی دیگر اخبار بسیار نگران کننده ای در خصوص احتمال اعدام بیگناهان بیشتر توسط جلادان ضحاک حاکم بر ایران منتشر شده است آقای دکتر حمید قره حسنلو درویش گنابادی که تنها به دلیل ارائه کمکهای پزشکی براساس سوگند حرفه ای اش به برخی از قربانیان تهاجم نیروهای حکومتی به مردم دستگیر شده است پس از ضرب وشتم و شکنجه شدید با لباس بیمارستان به بیدادگاه نمایشی برده شد و در همان جلسه اول به محاربه و اعدام محکوم شده است. «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» صدور حکم اعدام برای دکتر قره حسنلو را در راستای اعمال فشار مضاعف بر تنوع های دینی و عقیدتی ارزیابی می کند .

این درویش گنابادی در حالی تنها به دلیل انجام وظایف حرفه ای به اعدام محکوم شده است که قاتلان بیش صدها زن و کودک بلوچ مورد هیچگونه پیگرد و بازخواستی قرار نگرفته و حتی هشدارهایی نیز از سوی منابع معتبر در خصوص احتمال اعدام دو کودک در شهر زاهدان منتشر شده است . محمد رخشانی آزاد و علی رخشانی آزاد دو نوجوان ۱۵ و ۱۶ ساله اهل استان سیستان و بلوچستان هستند که در یک دادگاه فرمایشی در شهر زاهدان مرکز این استان و بدون حضور وکیل به اعدام محکوم گردیده اند. این دو نوجوان در حالی به اتهام محاربه به مر گ محکوم شده اند که برابر قوانین ایران بدلیل صغر سن حتی صلاحیت افتتاح یک حساب بانکی برای خودشان را هم ندارند.

صدور حکم اعدام برای این دو کودک پشت درهای بسته و بدون حضور وکیل آنها بوده است و عملا فرصت دفاع که حق بدیهی وشناخته شده در همه محاکمات قضایی در سراسرجهان است از آنها دریغ شده است.

آشکار است اقدام ضد بشری نظام جمهوری اسلامی در صدور حکم اعدام برای این دو کودک بی گناه ،‌در راستای اعمال فشار بر شهروندان بلوچ برای دست کشیدن از مطالبات قانونی و آزادی خواهی آنها بوده فاقد هرگونه ارزش و اعتبار قانونی و حقوقی است.

«انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» خاطر نشان می کند که صدور حکم اعدام برای کودکان و قتل نزدیک به هفتاد کودک تنها طی سه ماه توسط نیروهای امنیتی نقض آشکار مفاد کنوانسیون حقوق کودک مصوب ۱۹۸۹ که جمهوری اسلامی ایران یکی از امضاء کنندگان آن است می باشد.

از سوی دیگر برابر اخبار منتشره آقای توماج صالحی خواننده ایرانی نیز که چندی پیش با حداکثر خشونت دستگیر تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفت ،‌به دلیل حمایت از مطالبات قانونی مردم ایران به محاربه متهم شده و در خطر صدور حکم اعدام قرار دارد.

سامان صیدی معروف به سامان یاسین دیگر هنرمند مردمی که به دلیل حمایت از مطالبات قانونی هموطنانش توسط نیروهای ضحاک بازداشت و به اتهام محاربه به مجازات مرگ محکوم شده است با خطر مرگ روبروست.

همچنین بنابر گزارشات رسیده خانم فهیمه کریمی ، مربی والیبال و مادر سه کودک خردسال، که در جریان سرکوب اعتراضات مردم پاکداشت دستگیر شده است طی یک محاکمه، پشت درهای بسته و بدون حضور وکیل به محاربه متهم و به اعدام محکوم شده است.

در این رابطه ، «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» صدور احکام اعدام برای چهره های هنری و ورزشی مانند آقای توماج صالحی آقای سامان یاسین و خانم فهیمه کریمی را در راستای اعمال سیاست النصر بالرعب و ایجاد وحشت در میان چهره های سرشناس برای جلوگیری از پیوستن آنها به اعتراضات مردمی ارزیابی می کند.

همچنین «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» از تمامی انسانهای با وجدان در سراسر جهان بویژه شهروندان ایرانی در داخل و خارج از کشور در خواست می کند تا در جهت ممانعت از صدور و اجرای تمامی احکام اعدام بویژه صدور حکم اعدام برای توماج صالحی این خواننده محبوب ایرانی که در راه تحقق آرمانهای رهایی بخش هموطنانش جان خود را به خطر انداخته است و نیز اجرای حکم اعدام دو کودک بیگناه بلوچ به خیابانها آمده و با نشان دادن همبستگی و همدلی با همه هموطنان بویژه هموطنان بلوچ اتحاد خود را به منصه ظهور برسانند.

«انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» همچنین توجه همه محافل حقوق بشری ، مجامع بین المللی و دولتهای دموکراتیک را به وضعیت وخیم همه بازداشت شدگان در ایران بویژه آنهایی که به اعدام محکوم شده اند بویژه محمد بروغنی و سامان یاسین که همبندی محسن شکاری بوده اند جلب می کند و از آنها می خواهد تا با توسل به تمامی ابزارهای در دسترس برای فشار به دولت جمهوری اسلامی را مانع از اجرای این احکام ضد بشری شوند.

«انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» یاد آور می شود حفظ روابط سیاسی و دیپلماتیک با نظامی که آشکارا شهروندان بیگناه و بویژه کودکان را به قتل می رساند متضمن ایجاد مسئولیت حقوقی برای دولتهایی است که همچنان به حفظ روابط با نظام ضد بشر ادامه می دهند. براین اساس ضروری است تا دولتهای دموکراتیک دست کم تا زمان توقف اعدام بیگناهان و کودکان در ایران روابط سیاسی و دیپلمایتک خود را با این نظام ضد بشری به حداقل ممکن کاهش داده و نمایندگان ٰرژیم حاکم بر ایران را از خاک خود اخراج نمایند.

در پایان «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» از همه سازمانهای بین المللی بویژه سازمان ملل متحد ، صندوق کودکان ملل متحد یونیسف و یونسکو در خواست می کند تا عضویت حکومتی را که نماینده مردمش نبوده و به هیچیک از تعهدات بین المللی اش نیز پایبند نمی باشد به حالت تعلیق دار آورد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...