پخش زنده
Home » حقوق بشر » سه نماینده در آلمان کفالت سیاسی سه معترضِ متهم به محاربه را بر عهده گرفتند

سه نماینده در آلمان کفالت سیاسی سه معترضِ متهم به محاربه را بر عهده گرفتند

در ادامه اقدام چند نماینده پارلمان آلمان در به عهده گرفتن حمایت سیاسی از معترضان جوان بازداشتی ایرانی که در معرض خطر اعدام هستند، مارتین دیدنهوفن، یک نماینده مجلس آلمان، کفالت سیاسی خود از محمد بُروغنی، بازداشتی ۱۸ ساله، را اعلام کرد.

آقای دیدنهوفن روز جمعه، ۱۸ آذر، در بیانیه‌ای با محکوم کردن روند ناعادلانه در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی و ابراز نگرانی عمیق از جان و سلامتی محمد بروغنی، اعلام کفالت سیاسی از این بازداشتی را به مردم و مقامات آلمان اطلاع داد.

مارتین دیدنهوفن همچنین در نامه فوری به سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین، بر ضرورت لغو سریع حکم صادره علیه محمد بروغنی تاکید کرد.

در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی کیفرخواست با عنوان «محاربه» علیه محمد بروغنی به اتهام «مشارکت در حریق در فرمانداری پاکدشت و حمله منجر به جراحت» یک مامور دولت ارائه شد و قاضی او را سریعا به اعدام محکوم کرد.

مارتین دیدنهوفن در بیانیه خود نوشته است که عمیقا نگران وضعیت محمد بروغنی و همه زندانیان سیاسی است که «به ناحق بازداشت و شکنجه شده و در معرض خطر اعدام هستند».

پیشتر دویچه‌وله خبر داده بود که دو نماینده دیگر پارلمان آلمان نیز کفالت سیاسی سامان صیدی و توماج صالحی، دو خواننده رپ بازداشت شده در دوره اخیر، را بر عهده گرفته‌اند.

کارلوس کاسپر، نماینده عضو حزب سوسیال دموکرات، با پذیرش کفالت سیاسی سامان صیدی (یاسین) یادآوری کرده که سامان با محسن شکاری و یک بازداشتی دیگر (محمد بروغنی) در سلول انفرادی (در زندان اوین) به سر می‌برده و اعدام شکاری، خطر در مورد سرنوشت سامان را تشدید کرده است.

مادر سامان، رپر کرمانشاهی، از همه مردم و نهادها برای نجات جان فرزندش از خطر اعدام یاری طلبیده است.

سامان دو هفته پس ازآغاز اعتراضات ایران در خانه خود در تهران بازداشت و به محاربه محکوم شده است. حکم اعدام او صادر شده و وی ممنوع‌الملاقات است، امری که احتمال خطر اعدام او را افزایش داده است.

همزمان گزارش‌های زیادی در مورد شکنجه جسمی و روانی این خواننده منتشر شده است.

همچنین خانم یه-وُن ری، یک نماینده دیگر بوندستاگ، در بیانیه پذیرش فوری کفالت سیاسی توماج صالحی نوشت که وظیفه خود دانسته تا توجه را به وضعیت این زندانی و هزاران زندانی سیاسی دیگر ایران جلب کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...