پخش زنده
Home » حقوق بشر » بیانیه سخنگوی اتحادیه اروپا: اتحادیه اروپا اعدام محسن شکاری را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند

بیانیه سخنگوی اتحادیه اروپا: اتحادیه اروپا اعدام محسن شکاری را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند

سخنگوی اتحادیه اروپا؛ پنجشنبه ۱۷آذر با صدور بیانیه‌یی ضمن محکوم کردن شدید اعدام محسن شکاری توسط رژیم ایران خواهان عدم اجرای هر گونه اعدام در آینده در ایران شد.
در بیانیه سخنگوی اتحادیه اروپا آمده است: «اتحادیه اروپا اعدام محسن شکاری را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند. اتحادیه اروپا از مقامات ایرانی می‌خواهد که از اجرای مجازات اعدام و اجرای هر گونه اعدام در آینده خودداری کنند و سیاست ثابتی را در جهت لغو کامل مجازات اعدام دنبال کنند. ما از مقامات ایرانی می‌خواهیم که از رویه غیرقابل قبول استفاده از اعترافات اجباری و علنی به‌عنوان مبنایی برای احراز حقایق جنایات ادعایی خودداری کنند. برای مقامات ایرانی ضروری است که از حقوق دادرسی افراد متهم حمایت کنند و اطمینان حاصل کنند که کسانی که تحت هر نوع بازداشت یا حبس هستند، در معرض هیچ‌گونه بدرفتاری قرار نگیرند.
اتحادیه اروپا از رژیم ایران می‌خواهد تا به تعهدات خود که در میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که ایران یکی از آن است، به‌شدت پایبند باشد. حقوق اساسی، از جمله حقوق آزادی بیان و اجتماعات مسالمت‌آمیز، باید در هر شرایطی رعایت شود.
اتحادیه اروپا مخالفت قاطع و اصولی خود را با استفاده از مجازات اعدام در هر زمان و در هر شرایطی تکرار می‌کند. مجازات اعدام یک مجازات ظالمانه و غیرانسانی است که به‌عنوان بازدارنده در برابر جرم عمل نمی‌کند و نشان‌دهنده نفی غیرقابل قبول کرامت و تمامیت انسانی است. علاوه بر این، این مجازات قطعی است که تخلفات احتمالی در عدالت را غیرقابل برگشت می‌کند».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...