پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » جلسه انجمن با نمایندگان پارلمان انگلستان در ارتباط با «انقلاب مردم ایران»

جلسه انجمن با نمایندگان پارلمان انگلستان در ارتباط با «انقلاب مردم ایران»

روز چهارشنبه نهم آذرماه ۱۴۰۱ خورشیدی جلسه ای با حضور هیات اعزامی «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» و تنی چند از اعضای مجلس عوام انگلستان منجمله رئیس مجلس عوام خانم پنی موردانت سیاستمدار و وزیر دفاع سابق بریتانیا در دولت ترزا می برگزار شد.

در این جلسه ابتدا آقای افشین ساجدی طی سخنانی با بیان اینکه نظام حاکم بر ایران فاقد استاندارد های لازم برای شناسایی بعنوان یک دولت ملی می باشد خواستار مشروعیت زدایی از نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی شد. او با تشریح بخشی از ساختار دوگانه حکومت فعلی ایران اظهار داشت که نظام حاکم بر ایران از دو سطح فرادست و فرودست تشکیل شده است و تمامی نهادهای مستقر درسطح فرادست که ماهیت غیررسمی و غیر قانونی داشته همگی تحت فرمان مستقیم رهبر نظام هستند دارای تفوق و برتری نسبت نهادهای سطح فرودست یعنی دولت و وزارتخانه ها که نهادهای رسمی حکومت بشمار می روند هستند. بنابراین تمامی قدرت در سطح فرادست که از هر نوع پاسخگویی و مسئولیت پذیری فرار می کند متمرکز شده است و دولت و نهادهای رسمی کشور که در حال تعامل با مردم و جهان خارج هستند فاقد قدرت تصمیم گیری بوده و تنها مجری تصمیماتی می باشند که ناحیه سطح فرادست به آنها ابلاغ میشود بنابر این مرجع اصلی قدرت در ایران رهبری و نهادهای وابسته به آن هستند که فاقد ویژگی های یک ملت-کشور می باشد.

نماینده انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر با اشاره به از موارد جرائم سازمان یافته بین المللی کشف شده که مسئولیت و مشارکت نظام حاکم بر ایران در آنها محرز شده است خاطر نشان که حضور نظام حاکم بر ایران در سازمانهای بین المللی منجمله سازمان ملل متحد غیرقانونی و غیر موجه بوده و از این نظر که دولت ایران مجری گوش به فرمان نهادهای غیر قانونی وابسته به رهبری می باشد لذا واگذاری تریبون در سازمانهای بین المللی درست مانند آن است که سازمانهایی تروریستی و تبهکار مانند القاعده و داعش به عضویت سازمان ملل پذیرفته شود.

وی همچنین با اشاره به خواست و اراده قطعی آحاد جامعه ایران برای تغییر حکومت فعلی که در تظاهرات ادامه دار و ممتد مردم در بیش از دویست شهر این کشور به منصه ظهور در آمده است خاطر نشان کرد که ادامه دار بودن این تظاهرات نشان می دهد که رژیم فعلی حاکم بر ایران بطور کلی فاقد پایگاه مردمی بوده و نماینده مردم ایران محسوب نمی گردد.

آقای ساجدی در پایان با استناد به کنوانسیون حقوق دیپلماتیک و کنسولی مصوب ۱۹۶۱ وین اظهار داشت که مصونیت های دپیلماتیک نه یک امتیاز شخصی بلکه تسهیلاتی برای انجام بهتر ماموریت های سیاسی دولتهای ملی می باشند و نظر به اینکه نظام حاکم بر ایران از یک سو فاقد ساختار یک دولت ملی است و از سوی دیگر نمایندگان دولت جمهوری اسلامی ایران مجری دستورات گروه تبهکار مستقر در سطح فرادست نظام می باشند و نه خواست و اراده مردم ایران و از این بابت فاقد هرگونه مشروعیت ملی و بین المللی است لذا انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر از تمامی کشورهای دموکراتیک بویژه دولت و پارلمان انگلستان در خواست می کند تا سطح روابطشان را با نظام حاکم بر ایران از حالت «دوژر» به حالت «دوفاکتو» کاهش دهد.

این تغییر سطح روابط با نظام ایران در عین حال که منجر به قطع روابط سیاسی اخراج دیپلمات های اعزامی جمهوری اسلامی می شود اما در عین حال به روابط کنسولی آسیبی نزده و از این نظر شهروندان مشکلی برای شهروندان ایجاد نمی کند.

در ادامه خانم متی هون نماینده انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در انگلستان به تشریح جزئیاتی از تلاشهای آشکار و پنهان نظام جمهوری اسلامی برای صدور تروریسم و بنیادگرایی به سراسر جهان بویژه انگلستان پرداخت و با بیان این نکته که مروجان تنفر گرایی، انگلستان را به پایگاهی برای ترویج تروریسم و بنیادگرایی بسیار خطرناک تبدیل کرده اند نسبت به تخریب ارزشهای دموکراتیک که جامعه انگلستان بر اساس آنها بیان شده است هشدار داد.

وی مشخصا به فعالیتهای «جامعه المصفطی العالمیه» اشاره کرد و با ارائه جزئیاتی تکان دهنده از برنامه های این پایگاه تروریست پرور بیان داشت که این دانشگاه تربیت کننده کادر مورد نیاز دست کم چهار گروه تروریستی زینبیون فاطمیون سپاه قدس و نیز واحده های سپاه پاسداران مستقر در خارج از ایران در رده های فرماندهی و ستاد می باشد.

او سپس به تشریح برخی دیگر از فعالیتهای مخرب و ترورسیتی «جامعه المصطفی العالمیه» پرداخت و اظهار داشت که این دانشگاه تاکنون باصرف بودجه معادل استان های محروم ایران بیش از یکصدهزار طلبه غیر ایرانی را برای اعزام به خارج کشور و صدور بنیادگرایی به سراسر جهان تربیت کرده است .
خانم هون سپس پرسید چرا کشوری که از نظر غنای منابع طبیعی یکی از پنچ کشور غنی جهان می باشد شهروندانش باید اینگونه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کنند و از حداقل استانداردهای یک زندگی عادی محروم باشند؟

وی در ادامه خاطر نشان کرد که «جامعه المصفطی العالمیه» در دو کشور امریکا و انگلستان بدلیل مشارکت گسترده در فعالیتهای تروریستی سپاه پاسداران در لیست تروریستی این کشورها قرار گرفته و از نمایندگان حاضر در جلسه خواست تا بیشتر تلاش ممکن را به خرج دهند تا این نهاد تروریستی و بسیار خطرناک وابسته به حکومت اسلامی در کشور انگلستان نیز به فهرست تروریستی دولت این کشور اضافه شود.

خانم هون آنگاه به بیان مواردی از اقدامات سپاه تروریستی سپاه پاسداران منجمله سازماندهی گسترده باندهای قاچاق انسان و مواد مخد پرداخت و خاطر نشان کرد که نظام جمهوری اسلامی مدتهاست جنگی اعلام نشده را با کشورهای اروپایی از طریق ترویج اعتیاد، به تحلیل بردن توان اقتصادی صدور بنیاد گرایی به این جوامع آغاز کرده و در کنار آن از طریق پولشویی و با کسب در آمده های میلیاردی موفق به کم اثر کردن تحریمهای بین المللی شده است.

خانم هون در پایان سخنانش درخواست رسمی انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر مبنی بر اضافه کردن جامعه المصطفی العالمیه ونیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس شواهد ، مدارک و مستندات اثبات شده را به نمایندگان مجلس عوام تسلیم کرد.

سپس خانم پنی موردانت رئیس مجلس عوام طی سخنانی ضمن تشکر از حضور برخی از اعضای انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در میان نمایندگان مجلس عوام انگلیس حمایت کامل خود را از خواست و اراده مردم ایران برای تغییر و اعمال حق حاکمیت بر سرنوشت خود اعلام کرد. او که در حال حاضر تنها زن عضو شورای امنیت ملی بریتانیا و همچنین اولین زنی است که در پست وزارت دفاع بریتانیا و یک وزارتخانه نظامی در راس نیروی دریایی سلطنتی قرار داشته است اظهار داشت که از تهور، شهامت و بیباکی زنان ایرانی در دفاع از ارزشهای انسانی و فداکاریهای آنها در راه رهایی کشورشان شگفت زده شده است.

در ادامه این جلسه گفتگوهایی میان حقوق دانان انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر و اعضای پارلمان بریتانیا در ارتباط با جنایتهای جمهوری اسلامی انجام شد و قرار ملاقاتهایی در همین ارتباط گذاشته شده که به زودی گزارشی از گفتگوها و نتایج ملاقاتها منتشر خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...