پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » جروزالم پست: معترضان ایرانی از «دارک‌نت» برای انتقام از سرکوبگران استفاده می‌کنند

جروزالم پست: معترضان ایرانی از «دارک‌نت» برای انتقام از سرکوبگران استفاده می‌کنند

روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» می‌گوید به اطلاعاتی دست یافته است که حاکی از کارزار معترضان ایرانی برای انتشار هویت سرکوبگران اعتراضات در شبکه سیاه اینترنت موسوم به «دارک‌نت» است.

این گزارش با استناد به شرکت اطلاعات سایبری «دیپ ووید» اسرائیل که بنیانگذاران آن از مقامات سابق اطلاعاتی این کشور هستند، می‌نویسد معترضان در دارک‌نت، اطلاعات شخصی سرکوبگران مانند اسامی، آدرس محل اقامت و شماره تماس‌شان را قرار می‌دهند تا برای انتقام از آن‌ها در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

دارک‌نت برخلاف اینترنت، شبکه‌ای شخصی و مخفی با اطلاعات رمزگذاری شده است و از پروتکل‌های غیراستاندار استفاده می‌کند.

قبلا نیز گزارش‌های مشابهی از تجربه نیروهای اوپوزیسیون کشورهای مختلف درباره استفاده از «دارک‌نت» برای مقابله با سرکوبگران منتشر شده بود.

به‌عنوان نمونه یکی از معترضان ایرانی در دارک‌نت، نام سید محمد مجتبی منصف، طلبه‌ای که همراه با لباس‌شخصی‌ها در دستگیری معترضان مشارکت داشته را همراه با عکس، آدرس محل اقامت و تلفن همراه وی منتشر کرده است.

فرد دیگری محل استقرار یک تک‌تیرانداز در پاساژ گلدیس و فرد دیگری به محل استراحت نیروهای سرکوبگر در یک پایگاه بسیج اشاره کرده و در نقشه محل آن‌ها را مشخص کرده است. فرد دیگری با نام جلال همت الهی که در سرکوب معترضان در اصفهان دست داشته، نامش در این فهرست قرار گرفته و سپس با کوکتل مولوتف به خانه‌اش حمله شده است.

این گزارش می‌گوید بعد از حمله به خانه او، در اطراف محل دوربین‌های امنیتی نصب شده است.

جروزالم پست روز یکشنبه ۱۳ آذر افزود: هنوز معلوم نیست پدیده استفاده معترضان ایرانی از دارک‌نت تا کجا پیش خواهد رفت، اما استفاده از این امکانات برای مقابله با سرکوب‌ها نشان می‌دهد که معترضان ایرانی از روش‌های سازماندهی شده و پیچیده برای پیشبرد مبارزات خود استفاده می‌کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...