پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » فراخوان‌های گسترده برای حضور اعتراضی مردم‌ در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر

فراخوان‌های گسترده برای حضور اعتراضی مردم‌ در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر

گروه‌ها و نهادهای مدنی بسیاری جهت ادامه حضور اعتراضی مردم علیه جمهوری اسلامی در خیابان‌ها برای روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر فراخوان دادند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران، در بیانیه‌ای با حمایت از خیزش سراسری مردم ایران در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر اعلام کرد که همراه با اقشار و گروه‌های مختلف در «کف خیابان و به طور خاص جلو دانشگاه‌ها» حضور خواهد یافت.

در این بیانیه با اشاره به «جسارت و خوش‌فهمی و تیزبینی» نوجوانان، جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان آمده: «این‌ شورا امروز که در آستانه روز دانشجو قرار داریم، اعلام می‌کند از فراخوان‌های اعتراضی اقشار مختلف حمایت می‌کند و از همکاران گرامی درخواست می‌کنیم کنار دانشجویان و دانش‌آموزان خود قرار گیرند و حامی آن‌ها باشند.»

دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران نیز با اشاره به حادثه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ که به روز دانشجو‌ نامگذاری شد، با پخش تراکت‌ و نصب فراخوان‌ به دیوارها و درختان محوطه این دانشکده از دانشجویان خواستند در اعتراضات مشارکت کرده و در کنار مردم ایران قرار بگیرند.

دانشجویان دانشگاه آزاد سنندج نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که در روزهای مذکور، به اعتصابات سراسری پیوسته و کلاس‌ها را تعطیل خواهند کرد.

مرکز همکاری احزاب کردستان ایران هم در فراخوانی خواستار حضور مردم کردستان در اعتراضات سراسری در روز دانشجو شد و تاکید کرد مناطق کردنشین ایران «باید بیش از گذشتە با برنامە و نظم و تاکتیک منحصر بە خود در این خیزش شرکت نماید.»

جوانان محلات شهرهای شیراز، اراک، بندرعباس، مشهد، میناب، قشم،‌ تهران،‌ اصفهان، البرز و دزفول نیز در بیانیه‌ای مشترک، برای حضور مردم در اعتراضات ۱۴ تا ۱۶ آذر فراخوان دادند.

جوانان محلات تبریز، اهواز، رشت، اردبیل، یزد، ایلام،‌ یاسوج و کرج نیز برای اعتصابات و اعتراضات سراسری از ۱۴ تا ۱۶ آذر فراخوان صادر کردند.

شماری از دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه طباطبایی نیز با دعوت دانشجویان و مردم به حضور در اعتراضات سراسری در بیانیه‌ای اعلام کردند: «قسم به خون یاران که ما با هم و برای هم ایستاده‌ایم تا پای جان؛ و در علامه متحد بار دیگر دست در دست هم می‌گوییم: دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...