پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تحصن دانشجویان کردستان در حمایت از استاد بازداشت‌شده؛ گروگان‌گیری دوتابعیتی‌ها ادامه دارد

تحصن دانشجویان کردستان در حمایت از استاد بازداشت‌شده؛ گروگان‌گیری دوتابعیتی‌ها ادامه دارد

دانشجویان دانشگاه کردستان در اعتراض به بازداشت بهروز چمن‌آرا، استاد این دانشگاه، تحصن کردند. چمن‌آرا، شهروند ایرانی-آلمانی است که بازداشتش به نگرانی‌ها درباره تکرار پروژه گروگان‌گیری و سناریوسازی امنیتی از سوی حکومت برای افراد دو تابعیتی، دامن می‌زند.

بهروز چمن‌آرا، اهل ایلام و از استادان گروه زبان و ادبیات کُردی دانشگاه کردستان است که روز چهارم آذر بازداشت شد.

روز شنبه ۱۲ آذر در تداوم اعتراض به بازداشت او، دانشجویان این دانشگاه تحصن و تجمع کردند.

کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور اعلام کرد که بازداشت و گروگان‌گیری چمن‌آرا، در پی موج سرکوب استادان و دانشجویان دانشگاه کردستان پس از استعفای رحمت صادقی و انتصاب حامد قادر‌زاده به ریاست این دانشگاه رخ داده است.

بهروز چمن‌آرا یکی از سخنرانانی بود که در تجمع یکم آذر استادان دانشگاه کردستان در اعتراض به سرکوب و بازداشت مردم و دانشجویان، بیانیه استادان را به زبان آلمانی قرائت کرد.

به گفته نزدیکانش، او پس از بازگشت از جلسه‌ای که با دعوت حامد قادر‌زاده، رییس جدید دانشگاه کردستان در آن شرکت کرده بود، بازداشت شد.

در روزهای گذشته، شماری از استادان و عده زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر ایران به دلیل اعتراض و تحصن بازداشت شده‌اند.

با وجود تلاش نیروهای امنیتی برای سرکوب، اعتراضات دانشجویی همچنان ادامه دارد و بیانیه‌هایی برای تداوم تحصن، اعتصاب و اعتراض در روزهای آینده از جمله اعتراضات هماهنگ ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر منتشر شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...