پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » پایان رزمایش مشترک اسرائیل و آمریکا در شبیه‌سازی حمله به تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی

پایان رزمایش مشترک اسرائیل و آمریکا در شبیه‌سازی حمله به تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی

ارتش اسرائیل از پایان رزمایش‌های مشترک با آمریکا برای شبیه‌سازی سناریوهای مختلف مقابله با تهدیدات منطقه‌ای خبر داد.

در بیانیه چهارشنبه ۹ آذر ارتش اسرائیل آمده است: «رزمایش‌های مشترک با آمریکا، رهگیری موشک‌های دوربرد را نیز شامل شد و نیروهای هوایی دو کشور، مانور سوخت‌گیری هوایی را انجام دادند».

در همین راستا یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل شامگاه چهارشنبه اعلام کرد کشورش حق دارد بر اساس مفهوم دفاع از خود جهت حفظ امنیت خویش اقدام کنیم.

لاپید افزود که مانورهای نظامی مشترک اسرائیل و آمریکا با هدف شبیه‌سازی چندین تهدید انجام شده که در راس آنها تهدیدهای رژیم جمهوری اسلامی است.

بزرگترین رزمایش
نیروی هوایی اسرائیل این مانورها را یکی از بزرگترین رزمآیش‌های خود در سال‌های اخیر ارزیابی کرده که طی آن به همراه نیروی هوایی آمریکا، سناریوهای حملات تهاجمی علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را شبیه‌سازی کرد.

شایان ذکر است که واشینگتن و تل‌آویو در همین راستا توافقنامه‌ای امضا کرده‌اند که بر اساس آن، ایالات متحده متعهد شده در زمان جنگ به اسرائیل در دفاع از خود کمک کند.

ارتش‌های دو کشور در سال‌های اخیر، بسیاری از تمرینات مشترک پدافند هوایی را انجام داده‌اند.

بودجه دفاعی ۵۸ میلیارد شیکل (واحد پول ملی اسرائیل) تخصیص داده‌شده برای ارتش اسرائیل در سال آینده، به این نهاد اجازه خواهد داد، توجه خود را بر تهدیدات ناشی از جمهوری اسلامی در سراسر منطقه متمرکز کند و حدود ۳.۵ میلیارد شیکل نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

ژنرال آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در جریان سفر هفته گذشته خود به واشینگتن، تهدیدات ناشی از ایران را با مقامات ارشد آمریکایی از جمله ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش و ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده ستاد مرکزی فرماندهی نیروهای آمریکا «سنتکام» در میان گذاشت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...