پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » دادگاهی در کانادا سپاه پاسداران را در فهرست «گروه‌های تروریستی» قرار داد

دادگاهی در کانادا سپاه پاسداران را در فهرست «گروه‌های تروریستی» قرار داد

دادگاه عالی انتاریو به دلیل ارتباط سپاه پاسداران با «نیروی قدس» که پیشتر در فهرست گروه‌های تروریستی کانادا قرار گرفته بود، این نهاد را به عنوان سازمانی تروریستی معرفی کرد.

به گزارش «گلوبال‌نیوز»، این حکم در جریان پرونده‌ای صادر شد که بر اساس آن قرار بود دادگاه درباره پرداخت یک میلیون‌ دلار از دارایی‌های یک وکیل کانادایی به یک شرکت هواپیمایی ایرانی تصمیم‌گیری کند.

قاضی این دادگاه با استناد به این‌که مالک این شرکت هواپیمایی، بابک زنجانی بوده و او متهم به ایجاد منابع مالی برای سپاه پاسداران است، از صدور حکم به نفع این شرکت هواپیمایی خودداری کرد.

دادگاه در این زمینه اعلام کرد، چنان‌چه بدهی این وکیل کانادایی به شرکت مذکور پرداخت شود، قوانین ضد تروریسم کانادا نقض خواهد شد.

قاضی این دادگاه به صدور این حکم بسنده نکرد، بلکه در اقدامی دیگر سپاه پاسداران را به دلیل ارتباط با نیروی قدس، در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد. این قاضی همچنین اعلام کرد، سپاه پاسداران از تمام ویژگی‌های مربوط به یک گروه تروریستی برخوردار است.

قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی عواقب شدیدی خواهد داشت. بر اساس قوانین کانادا، هرگونه معامله با هر گروه تروریستی غیرقانونی است و تمام دارایی‌ این گروه‌ها می‌تواند توقیف و ضبط شود.

پس از انهدام هواپیمای مسافربری پی‌اس- ۷۵۲ اوکراینی توسط سپاه پاسداران و جان‌باختن ۵۵ کانادایی و ۳۰ مقیم دائم این کشور، دولت کانادا با درخواست‌های زیادی برای قراردادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی مواجه بوده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...