پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » هفتاد و دومین روز انقلاب؛ «شنبه سیاه دانشگاه» به یاد کردستان، کشته‌شدگان و دانشجویان زندانی

هفتاد و دومین روز انقلاب؛ «شنبه سیاه دانشگاه» به یاد کردستان، کشته‌شدگان و دانشجویان زندانی

به دنبال انتشار فراخوان مشترک هفت دانشگاه شهر تهران برای برپایی تجمع دانشجویی در حمایت از مردم کردستان با نام «شنبه سیاه دانشگاه»، دانشجویان دانشگاه‌های امیرکبیر، تهران، شریف، بهشتی و … دست به تحصن و اعتصاب زدند. در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز دانشجویان راهپیمایی کردند.

این تجمع‌های دانشجویی در اعتراض به کشتار مردم مناطق کُردنشین ایران، بازداشت و ممنوع‌الورودی دانشجویان و حمایت از خیزش انقلابی ایرانیان علیه جمهوری اسلامی شکل گرفت.

دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در اعتراض به سرکوب و بازداشت دانشجویان و همچنین به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان، تجمع کردند.

این دانشجویان در تجمع خود شعارهایی چون «گارد چماق به دستان، باید بره گورستان»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» و «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» سر دادند.

دانشجویان دانشگاه خوارزمی واحد کرج هم در اعتراض به سرکوب و بازداشت دانشجویان، تجمع کردند.

این دانشجویان در تجمع خود شعارهایی چون «کُردستان تنها نیه ایران پشتیوانیه»، «هم‌وطنت تیر می‌خوره، به غیرتت بر بخوره»، «جوانرود، کردستان، چشم و چراغ ایران» و «هیز تویی هرزه تویی، زن آزاده منم» سر دادند.

گروهی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت هم در اعتراض به ادامه بازداشت دانشجویان این دانشگاه، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم نیز در اعتراض به سرکوب و بازداشت دانشجویان با شعار «هیز تویی هرزه تویی،‌ زن آزاده منم» تجمع کردند.

ویدیوی منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد جمعیت زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در اعتراض به مسمومیت غذایی ده‌ها دانشجوی این دانشگاه تجمع کرده‌ و شعار دادند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...