پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » اعلام غنی‌سازی ۶۰درصدی در فردو و جری‌تر شدن حکومت آخوندی

اعلام غنی‌سازی ۶۰درصدی در فردو و جری‌تر شدن حکومت آخوندی

پاسدار اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم روز چهارشنبه اعلام کرد: در نطنز ظرفیت جدید و زنجیره‌های جدید گازدهی آن شروع شده است و در فردو ظرفیت را به ۶۰درصد رساندیم و در گام تکمیلی سانتریفوژهای نسل جدید و نسل سوم را جایگزین نسل اول خواهیم کرد.

پاسدار اسلامی هم‌چنین مدعی شد که به سؤالات آژانس، پاسخ داده شده» و اضافه کرد: این‌که آژانس قانع نشده و به‌دنبال آن ملاحظاتی از سوی سه کشور اروپایی و آمریکا شکل گرفت تا از این مسأله به‌عنوان اهرم فشار استفاده کنند، درست نیست. ما نمی‌توانیم بپذیریم آنها بیایند بگویند نظام “سایت اعلام نشده” دارد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: رژیم ایران در حال غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۶۰درصد است. این رژیم در حال حاضر در تأسیسات اتمی فردو این غنی‌سازی را انجام می‌دهد.

آسوشیتدپرس روز اول آذر ضمن مخابره این خبر خاطرنشان کرد: اوایل این ماه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد رژیم ایران ذخایر اورانیوم بسیار غنی‌شده خود را افزایش داده است. آژانس همین هفته گذشته به رژیم تهران نسبت به ادامه ممانعت از دسترسی یا نظارت بر سایتهای اتمی‌اش اعتراض کرد.

آسوشیتدپرس افزود: در گزارش جداگانه‌ای آمده است رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «به‌طور‌جدی نگران» ذرات اورانیوم در سه سایت اعلام‌نشده در ایران است. این موضوع به یک نقطه گیر کلیدی در مذاکرات برای تجدید توافق اتمی است.

انگلستان، فرانسه و آلمان در بیانیه مشترکی تصمیم رژیم آخوندی برای توسعه برنامه اتمی را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: ما، دولتهای فرانسه، آلمان و انگلستان آخرین گام‌های رژیم ایران برای گسترش بیشتر برنامه اتمی‌اش را محکوم می‌کنیم.

رژیم ایران با افزایش تواناییهای تولید خود در فردو و نطنز، فراتر از محدودیتهای برجام رفته و با تسریع تولید اورانیوم غنی شده، گام های مهم دیگری را در جهت تهی کردن برجام برداشته است.

به‌ویژه تصمیم رژیم ایران برای افزایش تولید اورانیوم با غلظت بالا در تأسیسات زیرزمینی در فردو، نگران‌کننده است. این اقدام رژیم ایران چالشی برای سیستم جهانی منع گسترش تسلیحات اتمی است. این گام که خطرات خود را به همراه دارد، هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد.

در ادامه بیانیه تروئیکای اروپا تأکید شده است: اقدامات رژیم ایران از زمانی که ۵ماه پیش اجرای تمام اقدامات شفافیت مرتبط با برجام را متوقف کرد، نگران‌کننده‌تر است. اقدام به این تشدید به‌عنوان واکنشی به تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که خواستار همکاری رژیم ایران در زمینه پادمان است، غیرقابل قبول است. رژیم ایران طبق معاهده منع گسترش تسلیحاتی موظف به اجرای کامل توافقنامه پادمان است. ما به رایزنی با شرکای بین‌المللی درباره رسیدگی به ادامه تشدید تنش اتمی با رژیم ایران ادامه خواهیم داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...