پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » حمله وحشیانه نظامی جمهوری اسلامی و شلیک گلوله جنگی در جوانرود، پیرانشهر و سقز؛ مقاومت شهرهای کردنشین ادامه دارد

حمله وحشیانه نظامی جمهوری اسلامی و شلیک گلوله جنگی در جوانرود، پیرانشهر و سقز؛ مقاومت شهرهای کردنشین ادامه دارد

از ابتدای هفته جاری، مانور نظامی جمهوری اسلامی، شهرهای کردنشین را به مرکز تلاش برای سرکوب تبدیل کرده است. با این همه، خیزش انقلابی در شهرهای جوانرود، پیرانشهر، مهاباد، سنندج و … ادامه دارد. همچنین حکومت مانع رساندن خون به بیمارستان‌‌های جوانرود و پیرانشهر شده است.

گزارش‌ها و ویدیوهای منتشر شده از جوانرود استان کرمانشاه نشان می‌دهند تیراندازی پراکنده و هجوم خانه به خانه ماموران سرکوب‌گر برای بازداشت معترضان این شهر و همچنین پیرانشهر و دیگر مناطق کردنشین در روز سه‌شنبه اول آذر ادامه یافت و جو امنیتی در ورودی این شهرها، مانع از امدادرسانی به زخمی‌ها شد.

در پی حمله ماموران جمهوری اسلامی به مردم در جوانرود و پیرانشهر، گروه زیادی از شهروندان در کرمانشاه برای اهدای خون به مراکز درمانی رفتند اما گزارش‌ها حاکی از ممانعت نیروهای امنیتی برای رسیدن خون به بیمارستان‌های این دو شهر و نجات جان شهروندان زخمی است.

درگیری‌های خونین در جوانرود استان کرمانشاه و پیرانشهر استان آذربایجان‌ غربی در روز دوشنبه و با حمله نیروهای سرکوب‌گر به مردم شرکت‌کننده در مراسم خاکسپاری شهروندان جان‌باخته در خیزش انقلابی مردم آغاز شد؛ حملاتی که تاکنون دست‌کم دو کشته و بیش از ۱۰ زخمی داشته است.

خبرگزاری‌های وابسته به جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران از جمله فارس، شلیک نیروهای نظامی با گلوله جنگی را به معترضان در جوانرود تایید کردند.

خبرگزاری تسنیم نیز در حالی از «عملیات پاکسازی در مهاباد» و «بازداشت گسترده عوامل ناآرامی‌ها» در این شهر خبر داد که روز ۲۹ آبان، سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای از تقویت نیروها در شمال‌ غرب کشور خبر داده بود.

از روز گذشته تاکنون گزارش‌های متعددی منتشر شده که نشان می‌دهند بالگردهای نظامی بر فراز جوانرود کرمانشاه و شهر سقز در استان کردستان پرواز می‌کنند.

کشته‌شدگان جوانرود

بهاالدین ویسی، جوان ۱۶ ساله و عرفان کاکایی، دبیر ورزش ۵۰ ساله، شامگاه یک‌شنبه با شلیک مستقیم ماموران در جوانرود کشته شدند و مراسم خاکسپاری آنان روز دوشنبه برگزار شد.

پس از این مراسم، نیروهای امنیتی در این شهر به مردم تیراندازی کردند.

روز دوشنبه نیروهای سرکوب‌گر همچنین به سمت مردم پیرانشهر که در مراسم تشییع پیکر کاروان قادری، نوجوان ۱۶ ساله شرکت کرده بودند، تیراندازی کردند.

شب گذشته (دوشنبه) نیز سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، از هجوم ماموران سپاه پاسداران به سمت خانه‌های آپارتمانی مسکن مهر در بوکان و شلیک به خانه‌های مردم خبر داده بود.

بر اساس گفته‌های شهروندان، در پیرانشهر هم نیروهای سرکوب‌گر به خانه‌های مردم شلیک می‌کنند.

شامگاه ۲۸ آبان هم ویدیوهایی به ایران‌اینترنشنال رسیده بود که نشان می‌دادند نیروهای سرکوب‌گر با ماشین‌های شخصی وارد ویلاشهر سنندج شده و به سمت خانه‌های مردم تیراندازی می‌کنند.

اعتراضات مردمی در شهرهای سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه پس از حمله نیروهای امنیتی به مردم در مهاباد در روز شنبه، گسترده‌تر شد.

همزمان با حملات خونین سپاه و نیروهای سرکوب‌گر به شهرهای کردنشین ایران و مقاومت مردم، ماموستایان، مدرسان و امامان جمعه اهل سنت سنندج و دهگلان و روستاهای این شهرها، با صدور یک بیانیه، خواستار برگزاری رفراندوم با حضور معتمدان و رهبران دینی و ملی و همچنین نظارت نهادهای بین‌المللی شدند.

این روحانیون اهل سنت همچنین خواستار محاکمه آمران، مجریان و سرکوب‌گران در دادگاه‌های مردمی و با قضاوت قضات منتخب مردم شدند.

روز جمعه ٢٠ آبان نیز ماموستایان شهر سقز، با قرائت بیانیه‌ای از اعتراضات سراسری حمایت کرده بودند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...