پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مسیح علینژاد به صدای آمریکا: غرب باید خامنه‌ای را مانند پوتین منزوی کنند

مسیح علینژاد به صدای آمریکا: غرب باید خامنه‌ای را مانند پوتین منزوی کنند

مسیح علینژاد گفت دولت‌های غربی باید خامنه‌ای را مانند پوتین منزوی کنند و با دولت جمهوری اسلامی مانند دولت روسیه رفتار کنند.

مسیح علینژاد، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر، روز شنبه ٢٨ آبان‌ماه در حاشیه کنفرانس جهانی امنیت در هالیفکس کانادا، به خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا گفت وقت آن رسیده رسانه‌های غربی نیز با جمهوری اسلامی همانند حکومت پوتین رفتار کنند و از این حکومت با عنوان «دیکتاتور» نام ببرند.

به گفته خانم علینژاد، دولت‌های غربی که مدعی حمایت از حقوق بشر، دموکراسی، و کرامت انسانی هستند باید جلو کشتار مردم ایران توسط دولت جمهوری اسلامی را بگیرند و مثلا از ارتش و نظامیانی که از کشتن مردم سر باز می‌زنند، اعلام حمایت کنند.

او در ارتباط با کشورهای گروه هفت نیز گفت اگر موضع اعلام‌شده توسط رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر به رسمیت شناختن «انقلاب مردم ایران» را اتخاذ کنند، شاهد آغاز پایان جمهوری اسلامی خواهیم بود.

به گفته او، چنین اقدامی به معنی تعهد عملگرایانه کشورهای عضو گروه هفت به درخواست امضاشده توسط ایرانیان خواهد بود و باید با اخراج تمام دیپلمات‌های جمهوری اسلامی از غرب و بستن سفارت‌خانه‌های دولت ایران همراه شود.

مسیح علینژاد افزود دولت‌های غرب باید در ادامه به دیدار با سران مخالفان در داخل و خارج از کشور بپردازند و مخالفان را به رسمیت بشناسند.

او تاکید کرد سیاستمداران و رسانه‌های غربی نباید القاب دموکراتیک به فردی مانند رئیسی داده بدهند که مسئول اعدام هزاران نفر است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...