پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » رئیس فدراسیون بوکس ایران جمهوری اسلامی را «ناکارآمد و فاقد شرافت» خواند

رئیس فدراسیون بوکس ایران جمهوری اسلامی را «ناکارآمد و فاقد شرافت» خواند

حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی، روز شنبه بر همدلی با معترضان در ایران تاکید کرد و گفت که قصد بازگشت از اسپانیا به کشور را ندارد و می‌خواهد که صدای ملت ایران در مبارزه علیه بی‌عدالتی‌ها باشد.

آقای ثوری که برای مسابقات جهانی آلیکانته اسپانیا همراه تیم ملی جوانان ایران به اسپانیا رفته است، حکومت جمهوری اسلامی را «ناکارآمد» و مسئولان آن را «فاقد شرافت» خواند و گفت که او نیز همانند معترضان، خواستار ایران بدون جمهوری اسلامی است.

او که خود اهل استان سیستان و بلوچستان است، حکومت ایران را به تبعیض علیه قومیت‌های مختلف، از جمله بلوچ‌ها و عرب‌ها متهم کرد و اظهار داشت که اقوام ایرانی مانند رنگین‌گمانی کشور را به زیبایی ساخته‌اند، اما از داشتن یک زندگی خوب بی‌بهره‌اند.

وی تاکید کرد که دیگر نمی‌توانسته سکوت کند و نسبت به ریخته شدن خون کودکانی که صرفا مطالباتشان را بیان کرده‌اند بی‌تفاوت بماند.

از آغاز اعتراضات کنونی در ایران که در واکنش به جان باختن مهسا امینی در گشت ارشاد تهران آغاز شد، بسیاری از چهره‌های ورزشی کشور ضمن همدردی با معترضان انتقادات شدیدی را متوجه حکومت جمهوری اسلامی کرده‌اند، اما این اولین موردی است که یکی از مدیران ورزش ایران به‌طور علنی از جمهوری اسلامی اعلام برائت می‌کند.

او می‌گوید که پس از وقایع روز هشتم مهر در زاهدان که به «جمعه خونین» شهرت یافته است، به‌خاطر اعتراضی که به جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی کرد، احضار و تهدید شد و اکنون نیز با ضمانت از کشور خارج شده است.

حسین ثوری همچنین گفت که به دستور مقامات ایران ناگزیر از همه اعضای تیم ملی بوکس جوانان ایران که به اسپانیا سفر کرده‌اند، وثیقه یک میلیارد تومانی دریافت کرده که تضمینی برای بازگشت آنها به کشور باشد، اما همه این وثیقه‌ها را پاره کرده و حالا اگر هر کدام آنها بخواهند در اسپانیا بمانند، مشکلی ندارند و به تصمیم شخصی خودشان بستگی دارد.

حسین ثوری دی ۱۳۹۶ به ریاست فدراسیون بوکس ایران رسید و پس از اتمام دوره چهار ساله ریاستش، برای چهار سال دوم نیز رای اعتماد مجمع را به دست آورده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...