پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » نسرین ستوده جایزه «روبرت بدینتر» را به خاطر مبارزه علیه مجازات اعدام دریافت کرد

نسرین ستوده جایزه «روبرت بدینتر» را به خاطر مبارزه علیه مجازات اعدام دریافت کرد

هشتمین کنگره بین‌المللی علیه مجازات اعدام در روز پایانی خود جایزه «روبرت بدینتر» را به نسرین ستوده، وکیل مدافع زندانی و فعال حقوق بشری ایران اعطا کرد.

برای اولین بار است که این کنگره که در برلین به مدت سه روز و با حضور ۱۵۰۰ نماینده از ۱۲۸ کشور برگزار شد، جایزه «روبرت بدینتر» را اعطا می‌کند.

آقای بدینتر، وزیر دادگستری فرانسه در سال ۱۹۸۱ نقش فعالی در لغو مجازات اعدام در این کشور داشت.

خانم ستوده روز جمعه ۲۷ آبان در پیامی که به این کنگره ارسال کرده، خواهان توجه جهانی به موضوع اعدام‌ها در ایران شد و گفت این کنگره فرصت خوبی است تا در چنین روزهایی که احکام اعدام بر سر جوانان معترض ما در ایران سایه انداخته است، صدای خود را به گوش همه جهانیان و به‌ویژه کنگره معتبر شما برسانیم.

پیام خانم ستوده از طرف محمود امیری‌مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران، قرائت شد و او جایزه روبرت بدینتر را به نمایندگی از طرف خانم ستوده دریافت کرد.

نسرین ستوده در ادامه پیام خود گفته است: «من، نسرین ستوده، وکیل دادگستری و زندانی سیاسی در ایران از همه جهانیان و از این کنگره می‌خواهم در این روزهای سخت چشم و گوش ایرانیان حق طلب باشند؛ روزهایی که ناعادلانه جوانانی را زیر حکم اعدام می‌برند که از حق قانونی خود برای شرکت در اعتراضات “زن،زندگی،آزادی” استفاده کرده‌اند.»

خانم ستوده در ادامه گفت بی‌شک تغییر رفتار حکومت با معترضان و اجتناب اکید قوه قضاییه از اعدام معترضان، به لغو مجازات اعدام در آینده ایران کمک خواهد کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...