پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تعداد کودکان کشته‌شده در ایذه به «سه تن» رسید

تعداد کودکان کشته‌شده در ایذه به «سه تن» رسید

گزارش‌های رسیده از ایران حاکی است که شمار کودکان کشته‌شده در جریان درگیری روز چهارشنبه در ایذه به سه نفر افزایش یافته است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، هویت یکی از کودکان کشته‌شده را «سپهر مقصودی ۱۴ ساله» اعلام کرده است.

این تشکل صنفی نوشته سپهر مقصودی، شامگاه ۲۵ آبان با شلیک گلوله «ماموران» کشته شد.

بر اساس این گزارش، «دو ساعت بعد از انتقال پیکرش به سردخانه بهشت زهرای ایذه، ماموران امنیتی جسد او را بدون اطلاع خانواده ربودند».

بهانه ماموران برای ممانعت از تحویل جسد به خانواده این بوده که «جنازه را الان تحویل نمی‌دهیم، چون خانواده داغدار است و ممکن است کاری دست مردم بدهد».

پیش‌تر در گزارش‌های غیررسمی اعلام شده بود که یک نوجوان ۱۳ ساله به نام آرتین رحمانی نیز در جریان تیراندازی چهارشنبه شب در ایذه کشته شده است.

منابع رسمی اما کشته شدن یک کودک ۹ ساله به نام کیان پیرفلک را در حمله‌ای که مقام‌های جمهوری اسلامی ادعا می‌کنند «تروریستی» بود، تایید کرده‌اند.

تصاویری از پیکر بی‌جان کیان پیرفلک منتشر شده است که او را در میان قطعات یخ نشان می‌دهد. در شبکه‌های اجتماعی نوشته شده که خانواده او از بیم ربودن پیکرش از سوی ماموران امنیتی، اجازه انتقال جسد کیان به سردخانه را ندادند.

انتشار این تصویر با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.

جمهوری اسلامی تلاش می‌کند گروه «داعش» را مسئول این حمله اعلام کند، اما شاهدان عینی و از جمله خانواده کیان پیرفلک این موضوع را رد می‌کنند و مرگ فرزندشان را ناشی از گلوله‌باران خودروی حامل او و پدرش از سوی ماموران عنوان می‌کنند.

تیراندازی در ایذه در بحبوحه اعتراضات گسترده مردمی در ایران رخ داده است که از دو ماه پیش در واکنش به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد و اکنون، کلیت حکومت جمهوری اسلامی را نشانه رفته است.

بنابر تازه‌ترین گزارش سازمان حقوق بشر ایران، در جریان اعتراضات کنونی ایران دست‌کم ۴۳ کودک کشته شده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...