پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » والدین حسین رونقی با او در بیمارستان دیدار کردند

والدین حسین رونقی با او در بیمارستان دیدار کردند

امروز مادر حسین رونقی توانست در بیمارستان با او دیدار کند و گفته حال جسمی پسرش مساعد است؛ خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه نیز عکسی از حسین رونقی در کنار مادرش در بیمارستان منتشر کرد.

سکینه رونقی، خواهر این زندانی سیاسی نیز در اینستاگرام خود از ملاقات پدر و مادرش با حسین رونقی خبر داد و به نقل از مادرش نوشت: «مادرم گفت به همه عزیزانی که نگران حال حسین بودند بگویم که حال او خوب است.»

او در تکمیل این پست اینستاگرامی اضافه کرد منظورش از «حال خوب» این است که برادرش اکنون در بخش آی‌سی‌یو بستری نیست، روی او «عمل احیای قلبی انجام نشده» و در بخش بستری تحت درمان قرار دارد.

پس از چند روز نگرانی نسبت به وضعیت حسین رونقی در پی اعتصاب غذای ۵۰ روزه، گزارش‌هایی مبنی بر انتقال او به بیمارستان دی منتشر شد.

خبرهایی نیز درباره احیای قبلی او رسانه‌ای شد؛ اما پدر این زندانی سیاسی با انتشار ویدیوهایی، سابقه بیماری قلبی فرزندش را تکذیب کرد و گفت از مکان دقیق نگهداری فرزندش اطلاعی ندارد.

این نگرانی‌های عمومی موجب شد یکشنبه شب، شماری از مردم مقابل بیمارستان دی جمع شده و نام حسین رونقی را فریاد بزنند.

در توییتر نیز هشتگ «حسین رونقی» در ۲۴ ساعت از مرز یک میلیون ۸۰۰ هزار توییت گذشت و ترند شد.

مرکز رسانه قوه قضاییه هم با انتشار بیانیه‌ای احیای قلبی حسین رونقی را رد کرد و مدعی شد: «حال عمومی رونقی خوب و کاملا پایدار است و او به زودی از بیمارستان مرخص می‌شود.»

هم‌زمان با انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستان خارج از زندان و بی‌خبری چند ساعته خانواده از حال او، پرونده حسین رونقی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ارسال شد.

در روزهای اخیر خانواده حسین رونقی و فعالان سیاسی بارها درباره وضعیت او هشدار داده و خواهان آزادی و دسترسی این فعال سیاسی به امکانات درمانی مناسب شده بودند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...