پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » لوموند: نمایندگان پارلمان فرانسه خواستار فراخواندن سفیر فرانسه و ثبت نام سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی شدند

لوموند: نمایندگان پارلمان فرانسه خواستار فراخواندن سفیر فرانسه و ثبت نام سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی شدند

لوموند ۲۱آبان: نمایندگان پارلمان فرانسه در یک تریبون در لوموند خواستار فراخواندن سفیر فرانسه و ثبت نام سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی شدند.

رژیم ایران در مقابل اعتراض مداوم و زیر سؤال رفتن نظام، از زبان سرکرده سپاه پاسداران اعلام کرد که قصد دارد سرکوب خود را تشدید کند. حسین سلامی روز شنبه ۲۹اکتبر اعلام کرد: “دیگر به خیابان نیائید“. این هشدار منجر به افزایش دستگیریهای خودسرانه و خشونت‌آمیز، معترضان شد.

این تشدید سرکوب منجر به سازماندهی “محاکمه‌های” جمعی و سریع و بدون رعایت کوچک ترین حقوق دفاعی شده، که می‌تواند منجر به صدور احکام اعدام شود. قوه قضاییه رژیم ایران اعلام کرده محاکمات برای هزاران نفر از بازداشت شدگان اعتراضات انجام خواهد شد.

لوموند افزود: ایرانیان امروز از دموکراسیهای غربی و کشورهای آزاد می‌خواهند که در این لحظه تاریخی در کنار آنها باشند. آنها به ما می‌گویند که سخنرانیهای کمرنگ دیگر کافی نیست. بنابراین، ما از رئیس‌جمهور فرانسه می‌خواهیم که در راستای حفظ حقوق‌بشر، تمام سخت‌کوشی دیپلماتیک و حقوقی را به‌کار گیرد.

به‌ویژه این موارد را از او می‌خواهیم:

• احضار سفیر رژیم ایران در فرانسه برای ابلاغ مخالفت قاطع فرانسه با هر گونه اعدام زندانیان سیاسی؛

• فراخواندن سفیر فرانسه در ایران و بستن سفارت فرانسه در تهران؛

• قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی مانند آلمان؛

• درخواست یک جلسه ویژه از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل برای بررسی تخلفات؛

لوموند افزود: مذاکرات هسته‌یی رژیم ایران نباید موضوع حقوق‌بشر در ایران را کنار بگذارد. ما هم‌چنین از اتحادیه اروپا می‌خواهیم که تحریم‌های شدید تر و مهم تر از همه گسترده تر را علیه مقامات رژیم ایران و نهادهای مختلف سرکوب اعمال کند. تحریم‌ها نباید نمادین باقی بمانند. همه دیکتاتوریها برای قدرتمند شدن و پایداری نیاز به سکوت دارند. لذا، فرانسه و جامعه جهانی دیگر نباید ساکت باشند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...