پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تحریمهای جدید از راه رسید: اتحادیه اروپا ۳۲ شخص و نهاد جمهوری شیطانی را تحریم کرد

تحریمهای جدید از راه رسید: اتحادیه اروپا ۳۲ شخص و نهاد جمهوری شیطانی را تحریم کرد

هم‌زمان با تحریم ۲۹ شخص و همچنین سه نهاد جمهوری اسلامی از سوی اتحادیه اروپا، بریتانیا هم ۲۹ مقام رژیم حاکم بر ایران را تحریم کرد

احمد وحیدی وزیر کشور، کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، شرکت ابرآروان، شبکه پرس‌ تی‌وی و بنیاد تعاون بسیج از جمله افراد و نهادهای تحریم شده از سوی اتحادیه اروپا هستند.

۲۸ مهر ماه دو رسانه و یک مرکز تحقیقاتی آلمانی در گزارش تحقیقی مشترک اعلام کردند که شرکت «سافت کلود( Softqloud)» در شهر میربوش در نزدیکی دوسلدورف آلمان به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و قطع اینترنت در ایران کمک می‌کند.

بر اساس تحقیقات مشترک دو نشریه «تاتس» و «نتس‌پولیتیک» همچنین مرکز تحقیقاتی «کورکتیو»، شرکت «سافت کلود( Softqloud)» شاخه‌ای از Arvancloud یا همان ابرآروان است که به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و قطع اینترنت در ایران کمک می‌کند.

فرماندهان استانی سپاه پاسداران و نیروی انتظامی که در سرکوب معترضان نقش داشتند، نیز در فهرست تحریم اتحادیه اروپا قرار دارند. ماموران بازداشت کننده مهسا امینی نیز تحریم شده‌اند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از اعلام این تحریم ها گفت: ما در کنار مردم ایران هستیم و از حق آنها برای اعتراض مسالمت‌آمیز و ابراز آزادانه خواسته‌ها و دیدگاه‌هایشان حمایت می‌کنیم.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان نیز گفت: پیام تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه مقام‌های جمهوری اسلامی این است که نمی‌توانید بدون عواقب، مردم خود را آزار دهید و بکشید و این اقدامات برای شما عواقب دارد.

او ساعاتی پیش از اعلام تحریم‌ها نیز در رشته توییتی با اشاره به بسته جدید تحریمی اتحادیه اروپا علیه مقام‌ها و نهادهای سرکوبگر جمهوری اسلامی نوشت که اتحادیه اروپا یک سیگنال جدید و صریح به رژیم ایران می‌فرستد.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که هیچ کس در تهران، مشهد یا اصفهان نباید تصور کند که می‌تواند جنایت بدون عقوبت انجام دهد.

در همین حال بریتانیا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی را تحریم کرد. جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت: «ما به همراه شرکای خود پیام روشنی به رژیم جمهوری اسلامی فرستادیم. سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات باید متوقف شود و آزادی بیان باید رعایت شود.»

پیش تر نیز در ۲۵ مهر ماه، اتحادیه اروپا ۱۵ فرد و نهاد ایرانی را در رابطه با کشته شدن مهسا امینی و سرکوب اعتراضات سراسری تحریم کرد.

پلیس امنیت اخلاقی موسوم به «گشت ارشاد»، محمد رستمی، رییس این نیرو و همچنین حاج احمد میرزایی، رییس شاخه تهران گشت ارشاد از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند.

وزارت امور خارجه بریتانیا نیز مقامات گشت ارشاد و همچنین غلامرضا سلیمانی، رییس نیروی بسیج سپاه پاسداران، حسن کرمی، فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی ناجا و حسین اشتری، فرماندهی کل انتظامی را تحریم کرد.

آمریکا نیز پیش از این در حمایت از معترضان ایران تحریم‌های مشابهی را تصویب کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...