پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » سیدمهدی موسوی (۱۶ساله)، دهه هشتادی که در ۳۰شهریور جاودانه شد

سیدمهدی موسوی (۱۶ساله)، دهه هشتادی که در ۳۰شهریور جاودانه شد

سید مهدی موسوی، شهروند زنجانی روز چهارشنبه ۳۰شهریور۱۴۰۱ در جریان اعتراضات خیابانی در این شهر توسط نیروهای سرکوبگر خامنه‌ای کشته شد. مهدی موسوی تنها ۱۶سال داشت.

این گزارش، روایت شاهدان عینی از شیوه کشته شدن مهدی موسوی است.

ساعت ۱۸، چهار راه سعدی؛ همزمان با آغاز اعتراضات سراسری در ایران، شهر زنجان نیز روز ۳۰شهریور۱۴۰۱ به این اعتراضات پیوست. تجمع مردم معترض زنجان حدود ساعت ۱۸روز چهارشنبه از حوالی چهارراه سعدی آغاز شد و به مرور به سایر نقاط مرکزی این شهر گسترش یافت. با افزایش تعداد شهروندان معترض مأموران انتظامی و امنیتی اقدام به ضرب‌وجرح شهروندان با باتون، پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک مستقیم با تفنگ‌های ساچمه‌ای به سمت معترضان کردند. تعدادی از شهروندان در پی برخورد ساچمه‌های فلزی و ضربات باتون زخمی و تعدادی هم توسط مأموران بازداشت شدند.

ساعت ۲۱، خیایان صفا مقابل کارخانه کبریت؛ پس از یورش مأموران به تجمع معترضان زنجانی، مردم در خیابانهای اطراف چهارراه سعدی پراکنده شدند. همزمان تجمعاتی نیز در مناطق دیگر هم‌چون خیابان صفا در جریان بود. مهدی موسوی در این خیابان و توسط مأموران جمهوری اسلامی کشته شد. در پی شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای توسط نیروهای ضدشورش به سمت معترضان، پنج گلوله به پشت مهدی موسوی برخورد کرد و پس از زمین افتادن این شهروند ۱۶ساله، مأموران با باتون ضربات متعددی را به سر و بدن او زدند و مهدی موسوی پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...