پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بریتانیا و فرانسه سرکوب اعتراضات در ایران را محکوم کردند

بریتانیا و فرانسه سرکوب اعتراضات در ایران را محکوم کردند

وزرای خارجه بریتانیا و فرانسه در پایان نشست خود در پاریس طی بیانیه‌ مشترکی سرکوب خشونت‌‌بار و خونین اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم ایران توسط رژیم جمهوری اسلامی را محکوم کردند.

در این بیانیه که جمعه ۲۰ آبان‌ماه نسخه‌ اصلی آن در سایت وزارت خارجه بریتانیا قابل دسترسی است، وزرای خارجه بریتانیا و فرانسه ضمن «مشروع» خواندن اعتراضات مردم ایران، حمایت و پشتیبانی نظامی رژیم جمهوری اسلامی از جنگ «نامشروع» روسیه علیه اوکراین که از طریق پهپادهای انفجاری غیرنظامیان و زیرساخت‌های شهری اوکراین را هدف می‌گیرد را محکوم کردند.

بر اساس این بیانیه، وزرای خارجه بریتانیا و فرانسه، متعهد شدند همکاری‌های بین‌المللی خود را برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه و سایر مناطق و همچنین جلوگیری از ارسال پهپادها و موشک‌های ساخت ایران به مسکو در تهاجم به اوکراین، تقویت کنند.

جیمز کلورلی و کاترین کلونا همچنین بر عزم آشکار خود مبنی بر اینکه ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد تاکید کرده و نگرانی عمیق خود را از همکاری ناکافی این کشور با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تکرار کردند.

تاکنون بریتانیا به‌صورت جداگانه و فرانسه با همراهی سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، چندین فرد و نهاد مرتبط با دستگاه‌های سرکوب در ایران را تحریم کرده‌اند.

از آغاز خیزش سراسری ایرانیان برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی، کشورهای غربی، افراد شناخته شده، هنرمندان و ورزشکاران بسیاری در حمایت از معترضان و زنان ایرانی برخاسته و سرکوب مرگ‌بار شهروندان ایرانی توسط رژیم این کشور را محکوم کرده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...