پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » لاپید: در استفاده از توان نظامی برای مقابله با تهدیدهای ایران تردید نخواهیم كرد

لاپید: در استفاده از توان نظامی برای مقابله با تهدیدهای ایران تردید نخواهیم كرد

یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل با بیان این‌که تل‌آویو تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه منطقه را کاملا جدی گرفته است تاکید کرد که کشور در استفاده از توان نظامی خود برای مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران تردید نخواهد کرد.

سخنگوی نخست‌وزیر اسرائیل پنج‌شنبه 19 آبان از او نقل کرد که گفته « در طول سال گذشته مانع از احیای توافق هسته‌ای با ایران شده‌ و به نبرد خود علیه افزایش حضور نظامی حزب‌الله و ایران در سوریه و لبنان ادامه داده‌ایم».

لاپید همچنین گفته که «اسرائیل در ارتباط با افزایش حضور ایران در مناطق مختلف منطقه با تهدیدهایی که نمی‌توان دست‌کم گرفت و از جمله آن موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله لبنان و موشک‌‌پرانی‌ از نوار غزه مواجه است».

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین گفته که کشورش در به‌کارگیری توان نظامی در راستای محافظت از امنیت شهروندان خود تردید نخواهد کرد.

پیش‌تر روزنامه «تایمز اسرائیل» از بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل نقل کرد که ضمن تاکید بر توان نظامی کشور خود در انجام عملیات علیه تاسیسات هسته‌ای در ایران، گفته بود که اسرائیل باید به تقویت این توان نظامی خود ادامه دهد.

گانتز چهارشنبه نیز افزود که اسرائیل توان و آمادگی نظامی خود را ارتقاء داده و از قابلیت‌ها و طرح‌های بلندمدتی برای انجام عملیات علیه تاسیسات هسته‌ای ایران برخوردار است و نمی‌خواهد جزئیات بیشتری در این زمینه فاش شود.

در این راستا وزیر دفاع اسرائیل ضمن «راهکار فریب» خواند روند احیای برجام با ایران، گفت کشورش توان لازم را برای وارد آوردن آسیب‌های بزرگ به برنامه هسته‌ای ایران و به‌تاخیر انداختن آن دارا است.

شایان ذکر است که مقامات اسرائیلی همواره تاکید داشته‌اند که همه گزینه‌ها برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به تسلیحات هسته‌ای روی میز است و در این میان بنی گانتز تاکید کرده که کشورش باید آمادگی لازم را برای اقدام نظامی یکجانبه علیه برنامه هسته‌ای ایران کسب کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...