پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » پارمیدا قاسمی در مراسم اهدای مدال لیگ خلیج فارس حجاب اجباری از سر برداشت

پارمیدا قاسمی در مراسم اهدای مدال لیگ خلیج فارس حجاب اجباری از سر برداشت

پارمیدا قاسمی، کمان‌دار رشته ریکرو تیم ملی ایران، در مراسم اهدای مدال در اختتامیه لیگ تیروکمان تهران، حجاب اجباری را از سر برداشت.

این کمان‌دار رشته ریکرو تیم ملی ایران روز پنج‌شنبه نوزدهم آبان ماه در مراسم اهدای مدال اختتامیه لیگ تیروکمان جام خلیج فارس در تهران پس از آن که با دیگر اعضای تیم خود بر سکوی قهرمانی ایستاد، حجاب اجباری را از سر برداشت و مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

این چندمین مورد از برداشتن حجاب اجباری از سوی زنان ورزشکار ایرانی به هنگام حضور در مسابقات در چند هفته گذشته و همزمان با اعتراضات سراسری پس از کشته شدن مهسا امینی حین بازداشت توسط گشت ارشاد است.

الناز رکابی، ورزشکار رشته سنگ‌نوردی، یکی از اولین چهرهای ورزشی ایرانی است که برداشتن حجاب اجباری و حضور بدون حجاب او در مسابقات کره جنوبی با استقبال گسترده‌ای مردم مواجه شد و واکنش‌ مقام‌های جمهوری اسلامی را نیز در پی داشت.

نیلوفر مردانی، ملی پوش تیم اسکیت ایران، نیز بدون حجاب در مسابقات اسکیت ترکیه حضور یافت. وزارت ورزش جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حضور بدون حجاب نیلوفر مردانی اعلام کرد که او از یک ماه قبل در تیم ملی اسکیت عضویت نداشته است.

در اطلاعیه وزارت ورزش همچنین عنوان شد که شرکت مردانی در مسابقات ترکیه بدون اخذ مجوز لازم از شورای برون مرزی این وزارتخانه و در جریان سفری شخصی انجام شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...