پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مجسمه قاسم سلیمانی در آتش؛ یک فعال مدنی زندانی: عزم ملی گذار کامل از جمهوری اسلامی است

مجسمه قاسم سلیمانی در آتش؛ یک فعال مدنی زندانی: عزم ملی گذار کامل از جمهوری اسلامی است

در پنجاهمین شبانه‌روز از اعتراضات سراسری ایران، شهروندان معترض در دانشگاه و مدرسه و خیابان علیه جمهوری اسلامی شعار دادند و بر مجسمه قاسم سلیمانی رنگ خون پاشیدند و آن را به آتش کشیدند.

  • مجسمه قاسم سلیمانی در آتش و خون

شامگاه شنبه ۱۴ آبان، اعتراضات در شهرهای مختلف ایران در جریان است و معترضان در اهواز مجسمه قاسم سلیمانی را به آتش کشیده‌اند.

همچنین، یک ویدئوی دیگر نشان می‌دهد که معترضان در سه‌راه حافظیه در شهرستان فردیس استان البرز، بر مجسمه قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده نیروی قدس سپاه پاسداران، رنگ خون پاشیده‌اند.

یاشار تبریزی، زندانی تبعید شده از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر در استان البرز، در پیامی که نسخه‌ای از آن روز شنبه به بخش فارسی صدای آمریکا رسیده، در پیامی به مردم با تأکید بر این که «ذلت‌پذیر و ستم‌پذیر نباشید، می‌گوید، «بایستید، سکوت نکنید» و «برای زندگی مبارزه کنید، نه مرگ و شهادت.»

این فعال مدنی زندانی همچنین خطاب به مقامات جمهوری اسلامی می‌گوید: «قدرت و اسلحه‌ای که مردم به امانت به شما سپرده‌اند و می‌بایست رو به متجاوز خارجی باشد، اکنون رو به مردم بی‌دفاع این سرزمین به دست عده‌ای معلوم‌الحال آتش گشوده‌اید. خیابان‌ها را به خون کشیده، ایرانیان را داغدار و ایران را تبدیل به گورستان کرده‌اید. ملاها و نظامیان حاکم آمر و عامل، می‌خواهید بر گورستان‌ها و زندان‌ها حکمرانی کنید؟»

آقای تبریزی با تأکید بر این که «نسل نو آگاه و استوار، اراده سترگ خویش را در مبارزه علیه استبداد دینی و دیکتاتوری محض جزم کرده»، می‌افزاید: «این جنبش فکری و ملی ایرانیان که گامی برای همراهی با دنیای مدرن است یک اراده و یک سخن دارد و آن گذار کامل از حکومت ولایی فقیهان یا همان جمهوری اسلامی است.»

این زندانی سیاسی، «کارنامه ۴۳ ساله جمهوری اسلامی» را «مردود» می‌داند و با بیان این که «مصمم تا آخرین نفس ایستاده‌ایم»، تأکید می‌کند که باید «اساس این حکومت فریب‌کار و متحجر، به اراده ملت» برچیده شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...