پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بیانیه وزیران خارجه گروه ۷ در حمایت از قیام سراسری مردم ایران

بیانیه وزیران خارجه گروه ۷ در حمایت از قیام سراسری مردم ایران

کشورهای عضو گروه ۷ در بیانیه‌یی ضمن انتقاد از «سرکوب بی‌رحمانه» اعتراضها در ایران از تظاهر کنندگان ایرانی حمایت کردند. آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کانادا در این بیانیه از فعالیت‌های «بی‌ثبات‌کننده» رژیم ایران در سطح جهان انتقاد کردند.

در این بیانیه از استفاده «نامتناسب» از زور در مقابله با اعتراضها در ایران انتقاد شده است. آنها نوشتند ما اعضای گروه ۷ حمایت خود را از آرمان اساسی مردم ایران برای آینده‌ای که در آن امنیت انسانی و حقوق‌بشر جهانی آنها محترم و محافظت می‌شود، ابراز می‌کنیم. مرگ خشن زن جوان ایرانی مهسا امینی پس از دستگیری توسط پلیس موسوم به اخلاق رژیم ایران را محکوم می‌کنیم.

ما هم‌چنین استفاده وحشیانه از زور علیه معترضان مسالمت‌آمیز و کودکان را محکوم می‌کنیم. ما از مقامات رژیم ایران می‌خواهیم به تعهدات بین‌المللی خود تحت قوانین بین‌المللی، از جمله میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی (ICCPR) احترام بگذارند.

ما از حق همه ایرانیان برای دسترسی به اطلاعات دفاع می‌کنیم و از فرسایش فضای مدنی توسط دولت ایران و روزنامه‌نگاری مستقل، هدف قرار دادن مدافعان حقوق‌بشر، از جمله با بستن اینترنت و رسانه‌های اجتماعی، ابراز تأسف می‌کنیم.

ما هم‌چنین از مقامهای رژیم ایران می‌خواهیم که زندانیان ناعادلانه بازداشت شده، از جمله معترضان، کودکان، روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق‌بشر را که اخیراً دستگیر شده‌اند، آزاد کرده و از پاسخگویی مرتکبان نقض و نقض حقوق‌بشر اطمینان حاصل کنند.

ما به استفاده از تمام اقدامات دیپلماتیک موجود برای پاسخگویی به مقامات ایرانی ادامه خواهیم داد. ما از ایران می‌خواهیم که اجازه دسترسی به این کشور را برای دارندگان دستورالعمل‌های ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل متحد فراهم کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...