پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » روز چهل و نهم انقلاب مردم ایران؛ شهرهای ایران خروشان و لبریز از خشم

روز چهل و نهم انقلاب مردم ایران؛ شهرهای ایران خروشان و لبریز از خشم

در چهل و نهمین شب انقلاب مردم ایران، پنج‌شنبه، ۱۲ آبان ده‌ها شهر ایران، از جمله فولادشهر در استان اصفهان، فسا در استان فارس، رشت، خردمدشت، تهران، آمل، قزوین، کرج و ارومیه، کرمان، لاهیجان، بندرانزلی، قزوین، اصفهان، مشهد، کامیاران، بوکان، مهاباد، سقز، سنندج، شیراز، بیجار، اهواز، تبریز، مرودشت کرج، اسلام آبادغرب، آمل، بابل، چالوس، قصرشیرین، اراک، حصارک کرج و … دست‌خوش اعتراضات گسترده و رویارویی با نیروهای سرکوبگر رژیم جمهوری اسلامی بود.


ویدیوهایی منتشر شده نشان می‌دهد خیابان‌های کرج روز پنج‌شنبه عرصه تظاهرات گسترده معترضان بود. گستردگی اعترضات در حدی بود که معترضان در نقاطی ماموران سرکوبگر را خلع سلاح کردند و نیروهای امنیتی برای انتقال مجروحان خود ناچار به استفاده از بالگرد شدند.


بنا بر ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، شامگاه پنج‌شنبه، شلیک به‌خودی باعث درگیری میان گروهی از نیروهای پلیس و لباس شخصی‌های رژیم جمهوری اسلامی در سعادت‌‌آباد تهران شده است.


معترضان در شهر ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی نیز با برافروختن آتش و ایجاد راهبندان در خیابان‌ها مانع از تردد خودروهای نیروهای امنیتی رژیم شدند.

در شهر رشت، مرکز استان گیلان ماموران امنیتی و نیروهای سرکوب رژیم جمهوری اسلامی در رویارویی با معترضان شکست خورده و از صحنه متواری شدند.


در قزوین نیز شماری از معترضان ضمن تجمع در خیابان‌ها و شعار علیه رهبر ایران، نمادهای رژیم جمهوری اسلامی را تخریب کردند.


در ویدیوهای دیگری که از مراسم چهلم حدیث نجفی در آرامستان کرج، موسم به «بهشت سکینه» منتشر شده، ماموران امنیتی با متوسل شدن به خشونت و پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک به سمت سوگوارانی که شعارهای «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله» و «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دادند، برای متفرق کردن آنها تلاش کردند.


در ویدیوهای دیگری که از اعتراضات چهلم حدیث نجفی در کرج منتشر شده، شهروندان معترض با آتش‌زدن کانکس نیروی انتظامی، خواهان سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شدند.


شهروندان اراک نیز پنج‌شنبه دوازدهم آبان، با حضور در مراسم هفتم مهرشاد شهیدی، شعار «مرگ بر سپاهی بچه‌کش» سر دادند. مهرشاد شهیدی دانشجوی ۱۹ ساله‌ای بود که در ۵ آبان توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در اراک کشته شد.

همچنین مردم فولادشهر اصفهان نیز پنج‌شنبه در مراسم چهلم مهسا موگویی، قهرمان تکواندو و آمادگی جسمانی ۲۱ ساله که در اعتراضات ۳۱ شهریور به دست نیروهای امنیتی کشته شد، شرکت کردند و شعار «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» سر دادند..


همزمان با خروش سیل معترضان در فولادشهر، ترقه‌ای دست‌ساز در بنر حاوی تصویر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ترکانده شده که این اقدام نمادین توجه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده است.


از سویی در آستانه سیزده آبان، «روز دانش‌آموز» در ایران، تشکل جدید‌التاسیس «مجمع مادران پیشرو» در بیانیه شماره ۲ خود خواستار تحریم اجرای سرود «سلام فرمانده» شده و درباره سوءاستفاده رژیم جمهوری اسلامی از دانش‌آموزان و اجبار محصلان به شرکت در راهپیمایی حکومتی هشدار داد.


بر اساس ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، اصناف و بازاریان شهرهای کرمانشاه و مریوان پنج‌شنبه در اعتراض به سرکوب معترضان توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی اعتصاب کرده و محل کسب و کار خود را تعطیل کرده‌اند.

همزمان بر اساس آخرین گزارش خبرگزاری هرانا، تاکنون ۲۹۸ نفر از معترضان و از جمله ۴۷ کودک و نوجوان در جریان اعتراضات و به دست نیروهای امنیتی و نظامی رژیم جمهوری اسلامی کشته شده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...