پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » چهل و هفتمین شب انقلاب ایران: تیراندازی به‌سوی انقلابیون در دهلران

چهل و هفتمین شب انقلاب ایران: تیراندازی به‌سوی انقلابیون در دهلران

اعتراضات ضد‌حکومتی مردم ایران سه‌شنبه دهم آبان برای چهل وهفتمین شب متوالی ادامه یافت. دانشجویان در ده‌ها شهر ایران، با تجمع و سر دادن شعارهای ضدحکومتی، نسبت به وضعیت موجود در ایران اعتراض کرده و خواستار سرنگونی نظام جمهوری اسلامی شدند.

همچنین بر اساس ویدیوهایی که از تهران و سایر شهرهای ایران منتشر شده، شهروندان در ده‌ها شهر ایران نیز با روش‌های مختلف به اعتراضات خود ادامه داده‌اند.

از تهران، ویدیوهایی منتشر شده که در آن بنر تبلیغات حکومتی در تقاطع خیابان جمهوری و حافظ تهران به آتش کشیده شده است.

همچنین به‌رغم حضور گسترده نیروهای امنیتی و استفاده آنها از بلندگو برای تهدید مردم ناراضی، شهروندان معترض در اکباتان تهران شامگاه سه‌شنبه ۱۰ آبان، از بالکن‌های آپارتمان‌ها، پنجره و پشت بام خانه‌های خود، با سر دادن شعارهایی علیه سران حکومت ایران، خشم و انزجار خود را نسبت به تداوم سرکوب، خشونت و استبداد رژیم جمهوری اسلامی ابراز کردند.

همچنین بر اساس ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، نیروهای هنگ مرزی در شهرستان دهلران در استان ایلام، در شامگاه سه‌شنبه به سوی شهروندان معترض در این منطقه که همگام با خیزش سراسری ایرانیان علیه رژیم جمهوری اسلامی تظاهرات کرده و شعار می‌دادند، تیراندازی کردند.

در ویدیوی دیگری که از تهران منتشر شده، شهروندان معترض در حوالی پاساژ کوروش در غرب تهران تجمع کرده و با سر دادن شعارهای ضد‌حکومتی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» خواهان رهایی از استبداد و سرنگونی خامنه‌ای شدند.

تداوم اعتراضات دانشجویی
بر اساس گزارش‌ شاهدان عینی و ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، دانشجویان سه‌شنبه نیز به اعتراض خود ادامه دادند.
دانشجویان معترض در دانشگاه امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) سه‌شنبه در پاسخ به رئیس این مرکز آموزشی که طی جلسه‌ای آن‌ها را به اخراج و محرومیت از تحصیل تهدید کرده بود، شعار «استعفا استعفا» سر دادند.

در ویدیوی دیگری که از دانشگاه آزاد کرمانشاه منتشر شده، دانشجویان این دانشگاه سه‌شنبه ضمن تجمع، ترانه «برای» از شروین حاجی‌پور را هم‌خوانی کردند.

انزوای بیشتر رژیم جمهوری اسلامی
با وجود تلاش ایران برای جلوگیری از برگزاری جلسه فوری حول محور سرکوب اعتراضات در ایران در سازمان ملل متحد، آمریکا با همکاری آلبانی روز چهارشنبه نشست ویژه‌ای را درباره وضعیت نقض گسترده حقوق‌بشر در ایران رهبری خواهد کرد تا ایران نسبت به سرکوب معترضان و زنان و دختران، پاسخگو شود.

همزمان بامداد روز سه‌شنبه ۱۰ آبان، پارلمان کانادا طرحی را به تصویب رساند که در آن این کشور بتواند در راستای اخراج ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل متحد اقدام کند. ایران در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی به عضویت این کمیسیون درآمده بود و زنان دولت کانادا و فعالان سرشناس فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جهان با امضای نامه‌ای خواهان اخراج ایران از این کمیسیون شده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...