پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » رابرت مالی به جمهوری اسلامی: کشتار مردم ایران و ارسال پهپاد به روسیه را متوقف کنید

رابرت مالی به جمهوری اسلامی: کشتار مردم ایران و ارسال پهپاد به روسیه را متوقف کنید

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه فرانس ۲۴ گفت که پیام دولت ایالات متحده به حکومت جمهوری اسلامی ساده و آشکار است:‌ «کشتار مردم ایران و ارسال پهپاد به روسیه برای کشتار اوکراینی‌ها را متوقف کنید.»

رابرت مالی در پاسخ به این پرسش که آیا ادعای وزیر خارجه جمهوری اسلامی مبنی‌بر «شتاب» دولت جو بایدن برای احیای توافق هسته‌ای برجام صحت دارد یا نه، تصریح کرد:‌ «البته که نه!» و افزود این اظهارات از سوی همان کسانی مطرح می‌شود که می‌گویند مرگ مهسا امینی «علل طبیعی» داشته است و همچنین، منکر انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه هستند.

حسین امیرعبداللهیان روز ۳۰ مهر ماه مدعی شده بود که «سه روز پیش» از آن، پیامی بین تهران و طرف آمریکایی در ارتباط با مذاکرات توافق هسته‌ای تبادل شده و «آمریکایی‌ها حتی تعجیل دارند» که توافق نهایی هرچه زودتر صورت گیرد.

پیش از تکذیب ارسال چنین پیامی از سوی آقای مالی،‌ یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ادعای ارسال پیام از سوی واشینگتن به تهران را تکذیب کرده بود.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که این کشور اکنون بر اعتراضات مردمی در ایران متمرکز است و با توجه به عدم آمادگی جمهوری اسلامی برای احیای برجام، بعید است توافق نهایی در آینده‌ای نزدیک محقق شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...