پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » اتحادیه اروپا تحریم جمهوری اسلامی علیه برخی رسانه‌های اروپایی را محکوم کرد

اتحادیه اروپا تحریم جمهوری اسلامی علیه برخی رسانه‌های اروپایی را محکوم کرد

اتحادیه اروپا تحریم‌های ایران علیه برخی رسانه‌های اروپایی را محکوم و آن را با «انگیزه‌های صرفاً سیاسی» توصیف کرد.

پیتر استانو، سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا، روز پنج‌شنبه پنجم آبان گفت که مقامات جمهوری اسلامی «به جای تمرکز بر انتقام‌جویی سیاسی و تحریم‌ها»، باید «آزادی‌های اساسی» مردم ایران را تضمین کنند.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارم آبان در واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا، برخی افراد و نهادهای این اتحادیه از جمله چندین رسانه و روزنامه‌نگار را «تحریم کرد».

آقای استانو درباره تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سرکوبگران اعتراضات مردمی ایران گفت: این تحریم‌ها «بر اساس دلایل قانونی واضح و مبتنی بر شواهد نقض حقوق بشر» اتخاذ شده است.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی مدعی شده است که تحریم‌های جدید آن علیه نهادها و رسانه‌های اروپایی «به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی» است.

گروه «دوستان ایران آزاد» و اعضای آن در پارلمان اروپا، کمیته بین‌المللی جستجوی عدالت و اعضا، شبکه دویچه‌وله فارسی آلمان، شبکه ار‌اف‌ای فارسی فرانسه، لیگ بین‌المللی ضدنژادپرستی و یهودستیزی فرانسه و شرکت کارل کولب آلمان از جمله نهادهایی هستند که از سوی جمهوری اسلامی ایران تحریم شده‌اند.

تهران این افراد و نهادها را به «تحریک به خشونت و نفرت‌پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر علیه ملت ایران شده» متهم کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...