پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » سازمان عفو بین‌الملل خواستار توقف سرکوب خونین معترضان در ایران شد

سازمان عفو بین‌الملل خواستار توقف سرکوب خونین معترضان در ایران شد

سازمان عفو بین‌الملل در تازه‌ترین واکنش خود به خشونت مرگبار ماموران امنیتی و نیروهای سرکوب رژیم جمهوری اسلامی علیه معترضان در ایران، از جامعه جهانی خواست برای توقف این خونریزی و جلوگیری از ادامه کشتار معترضان در این کشور، با خیزش جهانی ایرانیان همراه شود.

در طوماری که این سازمان برای همراهی مردم سرتاسر جهان منتشر کرده، آمده است که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با استفاده از سلاح‌های جنگی و گلوله‌های فلزی، به معترضان به قتل مهسا امینی که در بازداشت گشت ارشاد کشته شده، حمله‌ور می‌شوند.

عفو بین‌الملل همچنین به کشته شدن دست‌کم 66 نمازگزار بلوچ در مسجد اهل سنت زاهدان و کشته‌شدن ده‌ها معترض دیگر، از جمله 27 کودک در ایران نیز اشاره کرده و آن را «خونریزی» توصیف کرده است.

این نهاد حقوق بشری همچنین در دادخواست خود نوشته است که «در حال حاضر، بحران مصونیت از مجازات در ایران وجود دارد و به مقامات ایرانی این جرات را داده تا بدون واهمه از عواقب کار خود، صدها معترض را بکشند و هزاران نفر دیگر را طی سال‌های اخیر مورد شکنجه و بدرفتاری قرار دهند.»

این سازمان همچنین تاکید کرده که زمان آن فرا رسیده است که کشورهای حاضر در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای مجازات مقامات رژیم ایران و پاسخگو کردن آنها در ارتباط با جنایت‌های سنگینی که مرتکب شده‌اند از آنها مصونیت‌زدایی کنند.

عفو بین‌الملل همچنین از مخاطبان خود در سرتاسر جهان خواسته است که طومار را امضا کنند و از کشورها بخواهند که «همین‌حالا یک مکانیسم مستقل در سازمان ملل ایجاد کنند تا برای تحقیق و اطمینان از پاسخگویی در ارتباط با جدی‌ترین جنایت‌هایی که در تداوم نقض گسترده قوانین بین‌المللی در ایران به وقوع می پیوندد، اقدام کنند».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...