پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » خبرگزاری فرانسه: تنشها در ایران با تظاهرات دانشجویان قبل از یادبود مهسا امینی بالا گرفته است

خبرگزاری فرانسه: تنشها در ایران با تظاهرات دانشجویان قبل از یادبود مهسا امینی بالا گرفته است

خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه ۳ آبان در رابطه با اوجگیری اعتراضات در ایران قبل از روز یادبود مهسا امینی نوشت: تنشها در ایران با تظاهرات دانشجویان قبل از روز یادبود مرگ مهسا امینی بالا گرفته است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: دانشجویان ایرانی روز سه شنبه در چند دانشگاه در مخالفت با سرکوب خونین دست به تظاهرات زدند، این در حالی است که تنشها در آستانه برگزاری مراسم یادبود برنامه ریزی شده چهلم مرگ مهسا امینی، بالا گرفته است.

در ویدئویی آنلاینی مورد تأیید خبرگزاری فرانسه، دانشجویان در دانشگاه شهید چمران در اهواز در استان خوزستان واقع در جنوب غربی کشور شعار دادند: “دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد”…

خبرگزاری فرانسه افزود: فعالان می‌گویند دستگاه‌های امنیتی به خانواده‌ امینی نسبت به برگزاری مراسم و عدم درخواست مردم برای زیارت مزار وی در روز چهارشنبه در استان کردستان هشدار داده‌اند که در غیراین صورت “باید نگران جان فرزندشان باشند”.

چهارشنبه چهلمین روز در گذشت امینی و پایان عزاداری سنتی در ایران با برگزاری مراسم یادبود وی می‌باشد.

ویدئوهای آنلاین، دانشجویان دانشگاه بهشتی و دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی، هر دو در تهران و هم‌چنین دانشگاه شهید چمران اهواز، در استان خوزستان را نشان می‌دهد که روز سه شنبه اعتراض کردند.

تظاهرات جدید پس از آن صورت گرفت که مدافعان حقوق‌بشری نیروهای امنیتی را به ضرب و شتم دختران دانش‌آموز هنرستان دخترانه شهید صدر روز دوشنبه در تهران متهم کرده‌اند…

در ادامه گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: در یک ویدیوی آنلاین که توسط خبرگزاری فرانسه تأیید شده بود، خانواده ها در حال فریاد زدن برای دریافت اطلاعات در خارج از مدرسه در محله سلسبیل تهران بودند.

گروه حقوق‌بشری مستقر در اسلو، روز سه‌شنبه در یک آمار بروز شده در مورد مرگ حداقل ۱۴۱ تظاهرات کننده که بالاتر از رقم گزارش‌شده قبلی ۱۲۲ است، گفت که چنین گزارش‌هایی نسبت به سرکوب صورت گرفته، موجب برانگیخته شدن خشم بیشتر در میان مردم ایران می‌باشد…

نیروهای امنیتی هم‌چنین کارزار دستگیری دسته‌جمعی معترضان و حامیان آنها از جمله دانشگاهیان، روزنامه‌نگاران و حتی هنرمندان سرشناس پاپ را به راه انداخته‌اند.

قوه قضاییه روز دوشنبه اعلام کرد در جریان اعتراضات امینی، برای بیش از ۳۰۰نفر از تظاهرات کنندگان کیفرخواست صادر شده، و چهار نفر نیز به جرمی متهم ” شده‌اند که ممکن است با مجازات اعدام مواجه شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...