پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » گسترش اعتراضات دانشجویان در روز دوشنبه

گسترش اعتراضات دانشجویان در روز دوشنبه

دانشگاه‌های مختلف ایران روز دوشنبه دوم آبان صحنه اعتراضات دانشجویان به حکومت جمهوری اسلامی بود. همچنین اعتراضات خیابانی نیز طی این روز در شماری از شهرها ادامه یافت.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد دانشجویان و پزشکان نظام‌پزشکی در شیراز دست به تجمع اعتراضی زدند و شعار «می‌جنگیم، می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم»، سر دادند.

این تجمع اما با هجوم نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

ساعاتی قبل از آن دانشگاه خواجه نصیر تهران محل نشست پرسش و پاسخ با علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی، بود اما این نشست با اعتراضات دانشجویان ناتمام ماند.

دانشجویان که به حضور آقای بهادری جهرمی در دانشگاه اعتراض داشتند شعارهایی نظیر «سیستم فاسد نمی‌خوایم، مهمون قاتل نمی‌خوایم»، «سخنگو برو گمشو»، «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» ، «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «زن، زندگی، آزادی» سر دادند.

بر اساس گزارش‌ها، روز دوشنبه دانشگاه علوم‌پزشکی آزاد تهران، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد دزفول، دانشگاه شریف، دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان، دانشگاه آزاد واحد غرب تهران، دانشگاه آزاد واحد همدان، علم و صنعت تهران و دانشگاه هنر تبریز صحنه اعتراضات و شعارهای دانشجویان علیه حاکمیت بود.

دانشجویان دانشگاه همدان نیز صبح روز دوشنبه در اعتراض به مرگ نگین عبدالملکی که ۲۰ مهرماه در پی ضرب و شتم ماموران امنیتی و اصابت باتوم به ناحیه سر جان باخته بود، تجمع کردند. همچنین در خوابگاه دانشگاه رشت شعارهای ضدحکومتی سر داده شده است.

گزارش‌ها از تهران حاکی است که در پی تهاجم نیروهای امنیتی و ضرب و شتم دانش‌آموزان مدرسه دخترانه صدر در تقاطع خیابان مرتضوی و کارون، خانواده دانش‌آموزان در خیابان نزدیک محل حادثه با نیروهای امنیتی درگیر شده‌اند.

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای گزارش‌ها درباره درگیری در هنرستان دخترانه صدر در تهران را تایید کرد.

اطلاعیه این وزارتخانه می‌گوید که «امروز به دلیل داشتن موبایل توسط برخی دانش‌آموزان و تاکید مدیر مدرسه برای بازرسی، درگیری میان تعدادی از دانش‌آموزان و والدین با مدیر هنرستان دخترانه صدر تهران اتفاق افتاد».

وزارت آموزش و پرورش در ادامه این اطلاعیه تاکید کرده که «هیچ دانش‌آموزی در این ماجرا فوت نکرده»، بلکه «تعدادی از دانش‌آموزان دچار افت فشار شدند که با حضور نیروهای اورژانس در محل به وضعیت آنها رسیدگی شد».

این وزارتخانه اما توضیحی درباره اعزام نیروهای امنیتی به هنرستان صدر نداده است.

روز دوشنبه همچنین نقاطی از تهران به همراه برخی شهرها، به‌ویژه شهرهای استان کردستان صحنه تجمعات معترضان بود.

در عین حال تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از شلیک گلوله به دو معترض در شهر سقز که در حال شعارنویسی در دیوار بودند، خبر می‌دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...