پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » سی و هفتمین روز انقلاب ایران

سی و هفتمین روز انقلاب ایران

سی و هفتمین شب تظاهرات ضد‌حکومتی مردم ایران همزمان با برگزاری تجمع بزرگ ایرانیان در برلین، شاهد تداوم اعتراضات در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، سنندج، مریوان، مهاباد، بوکان، تنکابن، اراک، مشهد، بندرعباس و دزفول بود.

معترضان شامگاه شنبه ۳۰ مهر در مناطق مختلف تهران از جمله نارمک، تهرانپارس، نازی‌‌آباد، متروی شریعتی و در بازار چراغ برق پایتخت، تظاهرات کرده و علیه سران رژیم جمهوری اسلامی فریاد «مرگ بر دیکتاتور» شعار دادند.


معترضان در شهر سنندج، مرکز استان کُردستان نیز شامگاه شنبه در منطقه بهاران این شهر با برافروختن آتش و ایجاد راهبندان به اعتراضات و ابراز خشم و انزجار خود علیه رژیم جمهوری اسلامی ادامه دادند.


جوانان منطقه کمربندی ۲۵ سنندج با برافروختن آتش در خیابان‌ها و سر دادن شعارهایی علیه سران جمهوری اسلامی و عوامل نفوذی و ماشین سرکوب رژیم، خواستار سرنگونی نظام شدند.


در محله «تپه موسک» مریوان معترضان با آتش‌زدن لاستیک خودروها و ایجاد راهبندان در خیابان‌ها، مانع از تحرکات نیروهای امنیتی در سطح شهر شده و به اعتراضات شبانه خود و شعار علیه سران رژیم جمهوری اسلامی ادامه دادند.


مردم معترض مهاباد در استان آذربایجان غربی نیز شامگاه شنبه برخی خیابان‌ها و «میدان نبوت» این شهر را در رویارویی با ماموران امنیتی و نیروهای سرکوب رژیم جمهوری اسلامی به تسخیر خود درآوردند.


در شهرستان بوکان از توابع آذربایجان غربی نیز شنبه ۳۰ مهر معترضان با ایجاد راهبندان، ترافیک و بوق‌ زدن‌های ممتد به استبداد رژیم جمهوری اسلامی اعتراض کرده و خواستار سرنگونی علی خامنه‌ای شدند.


ماموران امنیتی و نیروهای سرکوب رژیم جمهوری اسلامی، شامگاه شنبه، با هدف ایجاد رعب و وحشت و جلوگیری از تشکیل هسته‌های اعتراضی به‌سوی مردم در شهر اراک در استان مرکزی تیراندازی کردند.

در مشهد نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی با حمله به تظاهرکنندگان و ضمن ضرب و شتم شهروندان معترض تعدادی از معترضان را بازداشت کردند.


در شهر تنکابن در استان مازندران شامگاه شنبه جوانان معترض در واکنش به سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات توسط ماموران امنیتی رژیم، یک کانکس نیروی انتظامی را در میدان مرکزی این شهر تخریب کردند.


ماموران امنیتی و نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی، شامگاه شنبه به‌سوی مردم معترض در شهر دزفول در استان خوزستان که با فریادهای «مرگ بر دیکتاتور» خیابان‌های این شهر را به تسخیر خود درآورده بودند حمله کرده و به‌طور مستقیم به سوی معترضان تیراندازی و گاز اشک‌آور شلیک کردند.


نیروهای امنیتی رژیم همچنین به مردم معترض در بندر کنگ از توابع استان هرمزگان که در همبستگی با خیزش سراسری ایرانیان در خیابان‌ها تجمع و تظاهرات کرده بودند حمله‌ور شده و شماری از معترضان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.


در شهر داراب استان فارس نیز جوانان معترض بنر حاوی تصاویر سران و نمادهای رژیم جمهوری اسلامی از جمله خمینی، خامنه‌ای، رئیسی و قاسم سلیمانی را به آتش کشیدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...