پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بلینکن می‌گوید ایران ممکن است پهپادهای بیشتری برای روسیه بفرستد

بلینکن می‌گوید ایران ممکن است پهپادهای بیشتری برای روسیه بفرستد

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه باردیگر ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای جنگ در اوکراین را محکوم کرد و گفت، ممکن است جمهوری اسلامی پهپادهای تهاجمی بیشتری جهت کمک به روس‌ها بفرستد.

آنتونی بلینکن در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی‌اش کاترین کولونا، تصریح کرد، ما معتقدیم که روسیه ده‌ها فروند از این پهپاد را تاکنون از ایران دریافت کرده و احتمالا تعداد بیشتری نیز در (همین) مسیر قرار دارند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد که ایالات متحده با این اقدام ایران مقابله خواهد کرد و توانایی اوکراین برای دفع حملات پهپادی را تقویت می‌کند.

آنتونی بلینکن گفت: ما از ارسال غیر قانونی و قاچاقی تسلیحات از جمله پهپادها را هر جا که بتوانیم و آنها را پیدا کنیم، جلوگیری خواهیم کرد.

او اضافه کرد: «ما به تقویت دفاعی شرکای خود، از جمله اوکراین، برای مقابله با پهپادها یا هر نوع سیستم تسلیحاتی دیگری که ایران داشته باشد، ادامه می‌دهیم.»

دولت اوکراین از مدت‌ها پیش اعلام کرده که ارتش روسیه از پهپادهای ایرانی «شاهد ۱۳۶» برای حمله به شهرها و زیر ساخت‌های غیر نظامی این کشور استفاده می‌کند.

حکومت ایران فروش پهپاد به روسیه را تکذیب کرده و مسکو نیز استفاده از پهپادهای ایرانی در حملات به اوکراین را منکر شده است.

در همین زمینه، فرانسه، آلمان و بریتانیا روز جمعه از سازمان ملل خواستند در مورد اتهام استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی برای حمله به شهرها و زیر ساخت‌های اوکراین که می‌تواند نقض قطعنامه شورای امنیت باشد تحقیق کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...