پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » نروژ تحریم‌های جدید علیه رژیم ایران را تصویب خواهد کرد

نروژ تحریم‌های جدید علیه رژیم ایران را تصویب خواهد کرد

نروژ در حمایت از قیام سراسری مردم ایران علیه رژیم آخوندی اعلام کرد: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا را علیه رژیم ایران تصویب خواهد کرد.

خبرگزاری نروژی نیوز این انگلیش روز ۲۵مهرماه نوشت: بنا به تأیید نخست‌وزیر یوناس گار استور طی دوشنبه شب، نروژ تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران را تصویب خواهد کرد و آن را «یک نشانه واضح از اعتراض اروپا» خواند. این تحریم‌ها پس از آن اعمال می‌شود که یک زن جوان در بازداشت پلیس به اتهام عدم پوشش تمام موهای خود با حجاب جان خود را از دست داد.

از زمان آغاز اعتراضات به سرنوشت مهسا امینی ۲۲ساله، حداقل ۲۱۵تن از تظاهرات کنندگان در درگیریهای خشونت‌آمیز با پلیس ایران کشته شده‌اند. تحریم‌های جدید علیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، به‌اصطلاح «گشت ارشاد» کشور، بخش فناوری اطلاعات سپاه پاسداران، شبه‌نظامیان افراطی بسیج و یک بخش از پلیس ایران هدایت شده است.

استور گفت، نروژ در مورد تحریم‌ها با اتحادیه اروپا در تماس نزدیک بوده است. استور به شبکه نروژی (NRK) گفت: «ما به‌طور قابل توجهی به نقض حقوق‌بشر توسط ایران اعتراض کرده‌ایم. واکنش خشونت‌آمیز پلیس علیه کسانی که اعتراض می‌کنند وجود دارد، بنابراین ما در کنار اتحادیه اروپا در مورد تحریم‌های اخیر ایستاده‌ایم»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...