پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » هشدار وزارت خارجه آمریکا در ارتباط با سفر به ایران: به‌دلیل بازداشتهای غیرقانونی به ایران سفر نکنید

هشدار وزارت خارجه آمریکا در ارتباط با سفر به ایران: به‌دلیل بازداشتهای غیرقانونی به ایران سفر نکنید

وزارت خارجه آمریکا در یک توصیه نامه سفر در مورد وضعیت اعمال شده رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی در ایران نوشت: به‌دلیل خطر آدم‌ربایی و دستگیری و بازداشت خودسرانه شهروندان آمریکایی، به ایران سفر نکنید. به‌دلیل بازداشتهای غیرقانونی احتیاط مضاعف به‌عمل بیاورید.

خلاصه وضعیت کشور: شهروندان آمریکایی که به ایران سفر کرده یا در ایران اقامت دارند، به اتهامات ساختگی ربوده، دستگیر و بازداشت شده‌اند. این وزارتخانه مشخص کرده است که حداقل یک شهروند آمریکایی به اشتباه توسط رژی جنایتکار جمهوری اسلامی، بازداشت شده است.

مقامات رژیم حاکم بر ایران به بازداشت ناعادلانه و زندانی کردن اتباع آمریکایی، به‌ویژه اتباع دو تابعیتی آمریکایی-ایرانی – از جمله دانشجویان، روزنامه‌نگاران، مسافران تجاری و اساتید دانشگاه- به اتهام‌هایی از جمله جاسوسی و تهدید امنیت ملی ادامه می‌دهند. مقامات رژیم حاکم بر ایران به‌طور معمول دسترسی کنسولی به اتباع آمریکایی بازداشت شده را به تأخیر انداخته و پیوسته دسترسی کنسولی به اتباع دوتابعیتی آمریکایی-ایرانی را ممنوع می‌کنند.

دولت آمریکا با رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی روابط دیپلماتیک و کنسولی ندارد. دولت ایالات متحده قادر به ارائه خدمات اضطراری به شهروندان آمریکایی در ایران نیست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...