پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » وال استریت ژورنال: اعتراض‌های مردمی در ایران به فراخوان‌هایی برای سرنگونی رژیم حاکم بر ایران تبدیل شده است

وال استریت ژورنال: اعتراض‌های مردمی در ایران به فراخوان‌هایی برای سرنگونی رژیم حاکم بر ایران تبدیل شده است

وال استریت ژورنال، روز ۱۳مهر،در گزارشی از بیستمین روز «انقلاب مردم ایران» نوشت: اعتراض‌ها در ایران به فراخوان‌های گسترده‌تر برای سرنگونی رژیم حاکم بر ایران تبدیل شده است.

وال استریت ژورنال نوشت: به‌گفته فعالان، زنان و دختران ایرانی روز چهارشنبه، تظاهرات ضد دولتی تازه‌یی برگزار کردند، در حالی‌که تظاهرات به هفته سوم کشیده شده است با انتشار اخباری در رسانه‌های اجتماعی مبنی بر مرگ یک دانش‌آموز ۱۶ساله پس از شرکت در راهپیمایی حقوق زنان، آنها انگیزه‌های جدیدی گرفته‌اند.

در ابتدا، تظاهرکنندگان خشم خود را متوجه گشت ارشاد کردند و خواستار کاهش محدودیت‌های پوشش زنان شدند. اعتراضات از آن زمان به فراخوان‌های گسترده‌تر برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی تبدیل گردیده و برخی از تظاهرکنندگان به‌شدت با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

مقامات از گاز اشک‌آور استفاده کرده و به سوی تظاهرکنندگان آتش گشودند و ده‌ها کشته بر جای گذاشتند.
به‌نظر می‌رسد مرگ نیکا باعث شده است که دختران دیگر در کنار دانشجویان دانشگاه و زنان نسل‌های قدیمی‌تر به تظاهرات بپیوندند.

تصاویری که روز چهارشنبه در فضای مجازی منتشر شد، نشان می‌دهد که ده‌ها دختر دانش‌آموز در تهران در جریان بازدید یکی از مسئولان گروه شبه‌نظامی بسیج از مدرسه‌شان، فریاد می‌زنند: «بسیجی برو گم شو».

یک زن معترض در تهران از طریق اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام گفت: «مرگ نیکا قطعاً آتش خشم را شعله‌ور می‌کند. کاری که با نیکا کردند نمونه واقعی کاری است که جمهوری اسلامی با ما می‌کند».

فعالان گفتند که مقامات رژیم حاکم بر ایران در حال تشدید سرکوب خود بودند و به‌گفته تظاهرکنندگان و ساکنان، در حالی که تجمعات بزرگ‌تر در پایتخت فروکش کرده است، اعتراضات کوچک‌تر هر روز در محله‌های مختلف به‌راه می‌افتند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...