پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » آغاز اعتصاب‌ها در صنعت نفت و پتروشیمی

آغاز اعتصاب‌ها در صنعت نفت و پتروشیمی

در پی هشدارهای مکرر کارگران پیمانی و رسمی صنعت نفت و پتروشیمی ایران، اعتصاب بخشی از این کارگران آغاز شده است.

کانال تلگرامی «شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت» روز دوشنبه گزارش داد که گروهی از نیروهای پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی دنا عسلویه اعتصاب کرده‌اند.

دلیل این کارگران برای این اعتصاب «عدم پرداخت دو ماه حقوق» اعلام شده است، اما آنان در روزهای اخیر به حکومت «اخطار» داده بودند که اگر «به بازداشت‌ها، کشتار مردم و سرکوبگری‌ها و اذیت و آزار زنان به خاطر حجاب پایان داده نشود و سرکوب مردم پایان نیابد» ساکت نخواهند ماند و «همصدا با همه مردم» اعتراض خواهند کرد.

به دنبال این هشدار، کارگران رسمی شاغل در بخش‌های عملیاتی صنعت نفت ایران نیز در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از اعتراض‌های مردمی هشدار دادند که در صورت تداوم سرکوب و بازداشت معترضان دست از کار خواهند کشید.

آغاز اعتصاب‌ها در بخش صنعت نفت ایران در حالی است که شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان با انتشار بیانیه‌ای از معلمان و دانش‌آموزان خواست که روز سه‌شنبه ۱۲ مهر «با اعتصاب در مدرسه و خودداری از کلاس‌رفتن، همبستگی و همراهی خود را با همه معترضان» نشان دهند.

پیشتر دانشجویان ده‌ها دانشگاه بزرگ و کوچک ایران نیز در شهرهای مختلف در اعتراض به جو امنیتی در دانشگاه‌ها و بازداشت دانشجویان و همچنین مجازی شدن تحمیلی کلاس‌ها اعتصاب کرده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...