پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » افزايش كشته‌شدگان اعتراضات زاهدان به ۵۶ نفر؛ کشتار به دست سپاه، بسیج و نيروی انتظامى

افزايش كشته‌شدگان اعتراضات زاهدان به ۵۶ نفر؛ کشتار به دست سپاه، بسیج و نيروی انتظامى

پیش از آغاز دور جدید اعتراضات سراسری در ایران، گزارش‌ها حاکی از نارضایتی عمومی مردم استان سیستان و بلوچستان از عملکرد مسئولین محلی در رسیدگی به پرونده تجاوز به یک دختر ۱۵ ساله در شهر چابهار بود.

در همین زمینه، «کمپین فعالین بلوچ» گزارش داده بود که ابراهیم کوچکزایی، فرمانده انتظامی چابهار در جریان بازجویی از «م.ب» دختری ۱۵ ساله، به او تجاوز کرده است.

کمپین فعالین بلوچ به نقل از منابعی مطلع گزارش داد که در جریان رسیدگی به یک پرونده قتل و بازجویی از همسایه مقتول که توسط پلیس از او به عنوان «مظنون» یاد شده است، ابراهیم کوچکزایی، پنج‌شنبه ۱۰ شهریور، او را به دفتر خود برده و به او تجاوز کرده است.

این کودک ۱۵ ساله پس از بازگشت به خانه، جزئیات واقعه را در اختیار خانواده خود قرار داد، اما به گفته خانواده قربانی، در واکنش به انتشار این خبر، پلیس آن‌ها را به «پرونده‌سازی» برای «ارتکاب قتل» تهدید کرد.

این حادثه حتی پیش از آغاز اعتراضات سراسری در ایران، موجی از نارضایتی را برانگیخت و با توجه به تکذیب این پیش‌آمد توسط رسانه‌های محلی وابسته به دولت، باعث واکنش امامان نماز جمعه اهل سنت در این استان شد.

عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت شهر راسک بعدها با انتشار بیانیه‌ای در اینستاگرام، موضوع تجاوز به این دختر ۱۵ ساله را تایید کرده و اطلاع داد که با قربانی به صورت شخصی گفت‌وگو کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...