پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » گسترش اعتراضات سراسری ایران به هفت استان با شعار «مرگ بر دیکتاتور»

گسترش اعتراضات سراسری ایران به هفت استان با شعار «مرگ بر دیکتاتور»

اعتراضات گسترده در پی قتل حکومتی مهسا امینی در سومین روز دست‌کم به هفت استان گسترش یافت و علاوه بر مردم تهران و کردستان، شماری از شهروندان معترض در استان‌های البرز، اصفهان، گیلان، آذربایجان غربی و خراسان مرکزی به خیابان‌ها آمدند.

بر اساس گزارش‌های شهروندی در روز دوشنبه ۲۸ شهریور، اعتراضات مسالمت‌آمیز در تهران در اعتراض به کشته شدن مهسا امینی، زن جوان تحت بازداشت پلیس امنیت اخلاقی که از صبح در چند دانشگاه جریان داشت، بعد از ظهر به خیابان‌های شهر کشیده شد و نیروهای یگان ویژه با تجهیزات سرکوب اعتراضات شهری به خیابان‌ها آمدند.

تصاویر به اشتراک گذاری شده از سوی شهروندخبرنگاران شماری از شهروندان معترض را نشان می‌دهد که ماشین‌های سرکوب شهری را محاصره کرده‌اند و تلاش می‌کنند یک ماشین نیروی انتظامی را واژگون کنند و گروهی از معترضان نیز آنها را تشویق و حمایت می‌کنند.

در تهران شماری از زنان در اعتراض به سیاست‌های ضد زن جمهوری اسلامی و جان باختن مهسا امینی پس از بازداشت توسط گشت ارشاد، روسری از سر برداشته‌اند. شهروندان معترض در خیابان‌های پایتخت شعار «مرگ بر دیکتاتور» می‌دهند.

معترضان تهرانی با شعار «ایرانی بسه دیگه غیرتتو نشون بده»، هم‌وطنان خود را به پیوستن به اعتراضات دعوت می‌کنند.

یک گزارش تصویری دیگر نیز موتوری را در حال سوختن در آتش نشان می‌دهد که گفته شده موتور سیکلت متعلق به نیروهای یگان ویژه است.

معترضان در رشت نیز با شعار «مرگ بر دیکتاتور» به خیابان آمدند. گزارش‌های شهروندی از «شلیک ممتد گاز اشک‌آور» در مرکز استان گیلان خبر می‌دهند.

در شهر تکاب نیز جمعیت معترض در خیابان دیده می‌شود در حالی که نیروهای یگان ویژه با باتوم و اسلحه در میان معترضان حضوری بارز دارند.

در مشهد نیز معترضان با هم‌خوانی سرود «یار دبستانی» اعتراض کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...