پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » افزایش ۶۰ درصدی قیمت گوشت قرمر

افزایش ۶۰ درصدی قیمت گوشت قرمر


رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت و مواد پروتئینی اراک گفت: میزان کشتار دام برای توزیع در قصابی‌ها نسبت به چند سال قبل نصف شده است. وضعیت بازار به خوبی نشان دهنده کاهش قدرت خرید مردم و همچنین کسادی کار قصابی‌ها است.

عزت‌الله علی‌همتی در گفتگو با رسانه‌های داخلی عنوان کرد: قدرت خرید مردم به شدت کاهش پیدا کرده و مبلغی نیز که به واسطه حذف ارز ترجیحی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، آنقدر محدود است که نمی‌توانند آن را صرف خرید محصولات پروتئینی کنند.

وی گفت: تقریبا در یک سال گذشته قیمت گوشت قرمز بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده و اگر سیاست‌های درستی بر بازار اعمال نشود، احتمال دارد قیمت در ماه‌های پایانی سال نیز افزایش پیدا کند.

این فعال صنفی درباره وضعیت فروش گوشت در بازار و تاثیر آن بر اصناف مرتبط، بیان داشت: فروش قصابی‌ها نصف شده است، اما فردی که یک عمر در این صنف فعالیت کرده، شغل دیگری را نمی‌تواند دنبال کند. زیرا آشنایی با مشاغل دیگر ندارد و مجبور است با وجود کسادی بازار، کاسبی خود را ادامه داده و یا به طور کل واحد صنفی خود را تعطیل کند.

کاهش مصرف گوشت قرمز در ایران به دلیل گرانی این ماده پروتئینی موضوعی است که در چندسال اخیر به آن بسیار اشاره می‌شود. برخی آمارها حاکی از آن است که میانگین میزان دسترسی یک فرد به گوشت قرمز در یک روز به ۱۰ گرم رسیده است!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...