پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » رویترز به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت: هیچ توافقی در راستای احیای برجام پیش از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا حاصل نمی‌شود

رویترز به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت: هیچ توافقی در راستای احیای برجام پیش از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا حاصل نمی‌شود

یک مقام اسرائیلی با اشاره به «ناامیدی» سه کشور اروپایی حاضر در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت که پیش‌بینی اسرائیل این است که رژیم تهران و قدرت‌‌های جهانی تا پیش از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در ماه نوامبر ۲۰۲۲ بر سر احیای برجام توافق نمی‌کنند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است این مقام اسرائیلی به‌ شرط فاش‌نشدن هویتش گفته است که رژیم جمهوری اسلامی قصد ندارد بدون دریافت «امتیازات اضافی» از غرب به تعهدات خود در برجام بازگردد.

انگلیس، فرانسه و آلمان، سه قدرت اروپایی عضو برجام روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند «در حالی که ما به توافق احیای برجام نزدیک می‌شدیم، جمهوری اسلامی موضوعات غیرمرتبطی را پیش کشیده است.»

آن‌ها در بیانیه خود با اشاره به خواسته رژیم تهران برای «بسته‌شدن پرونده پادمانی»، اعلام کردند که تردیدهای جدی در مورد نیات جمهوری اسلامی دارند. رژیم تهران بیانیه سه کشور اروپایی عضو برجام را «غیرسازنده» توصیف کرده است.

اما یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه از این سه کشور اروپایی به دلیل «موضع‌گیری صریح» در برابر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی قدردانی کرد.

او با تأکید بر اینکه «پرونده رژیم تهران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بسته نخواهد شد»، گفت که قرارداد احیای جنازه برجام در آستانه امضاء نیست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...