پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » دیدار رابرت مالی با رهبران سازمان‌های یهودی عمدتا مخالف برجام

دیدار رابرت مالی با رهبران سازمان‌های یهودی عمدتا مخالف برجام

رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، روز پنجشنبه با رهبران چندین سازمان یهودی آمریکایی عمدتا مخالف برجام دیدار کرد.

به گزارش وبسایت جویش‌اینسایدر، شرکت‌کنندگان از اظهارنظر درباره مسائل مورد بحث در این دیدار خودداری کرده‌اند. یک سخنگوی فدراسیون‌های یهودیان آمریکای شمالی از شرکت کردن مقامات دولت بایدن در این دیدار قدردانی کرد.

فدراسیون‌های یهودیان آمریکای شمالی، کنفرانس روسای سازمان‌های عمده یهودی آمریکایی، اتحاد برای اصلاح یهودیت، کمیته یهودیان آمریکا، اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل، و کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) از جمله سازمان‌های شرکت‌کننده در دیدار با رابرت مالی بودند.

عمده این سازمان‌ها مخالف برجام و مذاکرات احیای آن هستند و بارها رویکرد رابرت مالی را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

دیدار رابرت مالی و رهبران این سازمان‌های یهودی در حالی انجام می‌شود که روند پیشرفت مذاکرات احیای برجام کُند شده و بیم آن دارند که پافشاری جمهوری اسلامی بر سر مطالباتش، موجب شکست مذاکرات شود!

این در حالی است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز شنبه گفت تازه‌ترین پاسخ رژیم جمهوری اسلامی به پیشنهادات اروپا برای احیای برجام، مذاکرات را به عقب بازگردانده است.

او که در بروکسل (مقر ناتو) با خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت که واشنگتن هنوز امیدوار است از مسیر یک توافق، برنامه هسته‌ای رژیم جمهوری اسلامی را کنترل کند اما به دنبال رسیدن به توافق با هر هزینه‌ای نیست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...