پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » موضع محکم مقتدی صدر علیه مزدوران رژیم تبهکار جمهوری اسلامی در عراق: حشدالشعبی باید از ماموریت‌های امنیتی کنار گذاشته شود

موضع محکم مقتدی صدر علیه مزدوران رژیم تبهکار جمهوری اسلامی در عراق: حشدالشعبی باید از ماموریت‌های امنیتی کنار گذاشته شود

با ادامه بحران عراق و مسدود شدن افق راه حل یا حصول توافق میان جریان صدری به رهبری مقتدی صدر، روحانی پرنفوذ شیعه و «هیئت هماهنگی»، صدر خواستار دور کردن حشدالشعبی از هرگونه وظایف و مناصب امنیتی شد.

رهبر جریان صدری، یکشنبه، ۲۰ شهریور در توییتی با مضمونی دینی و در قالب دستورالعمل به هوادارانش در مورد رعایت نظم و انضباط در این مرحله، خواستار دور کردن همه تشکل‌های وابسته به حشدالشعبی و همچنین سرایا السلام (هواداران خود) از هرگونه مناصب امنیتی در طول سال جاری شد و نسبت به پیامدهای ناگوار عدم اجرای این دستورالعمل، هشدار داد.

وی همچنین از همه صدری‌ها و حامیان جریان خود خواست با نیروهای امنیتی همکاری کرده و به دستورات آنها پایبند باشند.

این دستورالعمل‌، دو هفته پس از وقوع درگیری‌های خشونت‌آمیز مرکز بغداد، میان هواداران صدر و گروه‌هایی از حشدالشعبی حامی «هیئت هماهنگی» و به دنبال تظاهرات گسترده صدری‌ها پس از اعلام کناره‌گیری صدر در اواخر اوت گذشته صادر شد.

عراق از زمان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در دهم اکتبر سال گذشته (۲۰۲۱)، انسداد سیاسی تمام‌عیاری را تجربه می‌کند که از ژوئیه گذشته با سرازیرشدن هواداران جریان صدری و «هیئت هماهنگی» به خیابان و تحصن و درگیری در منطقه سبز بغداد، به نقطه اوج خود رسید.

این تنش‌ها به بروز درگیری‌های مسلحانه میان طرفداران جریان صدری و عوامل حشدالشعبی انجامید که ۲۴ ساعت تداوم داشت و بیش از ۳۰ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...