پخش زنده
Home » Uncategorized » خبرگزاری سی.ان.ان هم از برجام نامید شد: امیدها برای دستیابی به توافق اتمی با رژیم جمهوری اسلامی کماکان در حال محو شدن است

خبرگزاری سی.ان.ان هم از برجام نامید شد: امیدها برای دستیابی به توافق اتمی با رژیم جمهوری اسلامی کماکان در حال محو شدن است

سی.ان.ان روز چهارشنبه ۱۶شهریور بدنبال گزارش آژانس انرژی اتمی درباره افزایش ذخیرهٔ اورانیوم با غنای بالای رژیم ایران در گزارشی نوشت: امیدها برای دستیابی به توافق اتمی با جمهوری اسلامی کماکان در حال محو شدن است.

سی.ان.ان در ادامه گفت: تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌یی ایران بار دیگر به مشکل خورده است زیرا مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که آخرین پاسخ تهران نشان می‌دهد که آمادگی بازگشت به توافق در آینده نزدیک را ندارد، زیرا نتوانسته است در تحقیق در مورد ردپایی مواد هسته‌یی اعلام نشده همکاری کند… روز دوشنبه، بورل گفت که درباره چشم‌انداز توافق هسته‌یی «اطمینان کمتری» دارد… به گفته یک مقام بلندپایه در دولت آمریکا، ایران در آخرین واکنش خود موضوع تحقیقات آژانس اتمی سازمان ملل در مورد آثار اورانیوم اعلام‌نشده و کشف‌شده در سایت‌های ایران را دوباره باز کرد… بر اساس یک گزارش منتشر شده محدود به کشورهای عضو آژانس، رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به‌طور فزاینده‌یی نگران است که «هیچ پیشرفتی» برای حل و فصل این موضوع حاصل نشده است.

گروسی گفت: «جمهوری اسلامی در این دوره گزارش با آژانس در مورد مسائل پادمان باقیمانده تعاملی نداشته است»… .

روز چهارشنبه، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت پاسخ ایران ما را در موقعیتی قرار نداده است که توافق اتمی را به نتیجه برسانیم… سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که مذاکرات ادامه خواهد یافت.

واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید گفت: رئیس‌جمهور پیوسته تصریح کرده است که اولویت او جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی است. این تغییر نکرده است. پاسخ ایران ما را در موقعیتی قرار نداد که بتوانیم به آن نتیجه دست‌یابیم، زیرا تا زمانی که ایران شرایطی را که ما تعیین کرده‌ایم رعایت نکند، وارد توافقی نمی‌شویم. ما هنوز آنجا نیستیم. این یک مذاکره است، با رفت و برگشت منظم – و ما نشان می‌دهیم که پرزیدنت بایدن فقط توافقی را منعقد می‌کند که تشخیص دهد به نفع امنیت ملی آمریکا است.

روز گذشته به نقل از ارزیابی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش شد که این نهاد قادر به تضمین صلح‌آمیز بودن برنامه اتمی ایران نیست. به گفته آژانس، ایران هنوز برای روشن شدن موضوع یافت شدن مواد رادیواکتیو در سایت‌های اعلام نشده همکاری نکرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

اعتراض علیرضا آخوندی به اظهارات مارک دوبیتز

عليرضا آخوندی ، نماینده پارلمان سوئد در اعتراض به اظهارات مارک دوبیتز که گفته بود ...