پخش زنده
Home » حقوق بشر » ستمگران ضدبشر یکی دیگر از هموطنان بهایی با نام فریبا اشتری، را در شهر یزد بازداشت کردند

ستمگران ضدبشر یکی دیگر از هموطنان بهایی با نام فریبا اشتری، را در شهر یزد بازداشت کردند

فریبا اشتری، از شهروندان بهائی ساکن یزد چهارشنبه ۱۶ شهریورماه، توسط وحوش وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

به گزارش هرانا، به نقل از یک منبع آگاه ظاهرا بازداشت و انتقال این شهروند بهائی به زندان جهت اجرای حکم حبس او است که پیش‌تر صادر شده است.

فریبا اشتری، در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب یزد به ریاست مستشار محمدرضا دشتی‌پور، از به اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران» به ۵ سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه و به نفع گروه‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران» به ۱ سال حبس و در مجموع به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان در خصوص فریبا اشتری قابلیت اجرایی دارد.

فریبا اشتری پیش از این نیز در تاریخ ۱۱ آذر ۱۳۹۸ توسط نیروهای وزارت اطلاعات در منزل خود در یزد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. او نهایتا در بهمن ماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

هموطنان بهائی در ایران همچون دراویش، مسیحیان، یهودیان، صابئین مندایی و … از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و هم‌چنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...