پخش زنده
Home » حقوق بشر » جنایتکاران رژیم ضدبشری آخوندی برای زهرا صدیقی و الهام چوبدار، از فعالان حقوق دگرباشان حکم اعدام صادر کردند

جنایتکاران رژیم ضدبشری آخوندی برای زهرا صدیقی و الهام چوبدار، از فعالان حقوق دگرباشان حکم اعدام صادر کردند

زهرا صدیقی همدانی معروف به «ساره» ۳۱ ساله روز چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ هنگام سفر به ترکیه توسط عناصر سازمان تروریستی اطلاعات سپاه بازداشت شد. او پس از دو ماه بازداشت در سلول انفرادی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

سازمان عفو بین الملل بهمن‌ماه سال گذشته اعلام کرد که زهرا صدیقی همدانی در زندان مورد آزار و بدرفتاری و توهین‌های کلامی قرار گرفته که مصداق “شکنجه” است.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، الهام چوبدار ۲۴ ساله، از کنشگران و فعالان جامعه دگرباشان جنسی نیز به اعدام محکوم شده است. گفته می‌شود حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب، طی روزهای گذشته در بند زنان زندان مرکزی به این دو متهم ابلاغ شده است.

پیش از این، در دی ماه سال ۱۴۰۰، این دو کنشگر جامعه دگرباشان به اتهام «فساد فی‌الارض» از طریق «ترویج همجنسگرایی» و «ترویج مسیحیت» و «ارتباط با رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی»، از سوی دادسرای عمومی ارومیه متهم شده بودند.

زهرا صدیقی همدانی در یک مستند با موضوع وضعیت افراد همجنسگرا در اقلیم کردستان حضور داشته که از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی پخش شده است. او صرفا به خاطر شرکت در این مستند به “ارتباط با رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی” متهم شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...